خبرگزاری کار ایران

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان :

ضرورت ایجاد کسب وکار در عرصه ورزش بانوان/ تولید لباس‌های ورزشی بانوان مسلمان توسط شرکت های خارجی

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۴۰۱

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با انتقاد از آمار پایین ورزش بانوان گفت: آمارها نشان می دهد سهم زنان در ورزش بسیار پایین است و با وجود ۵ ساعت اوقات فراغت برای بانوان باید برای این میزان برنامه ریزی مناسبی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فریبا محمدیان در حاشیه نشست سراسری نواب‌ رئیس فدراسیون‌های ورزشی کشور و مسئولان ورزش بانوان ادارات کل ورزش سراسر کشور که با جمعی از مسئولان استانی قزوین در سالن همایش‌های هتل ایرانیان برگزار شد گفت: برای حضور موفق بانوان در همه عرصه‌های ورزشی باید برنامه ریزی مدونی صورت گیرد زیرا وضعیت فعلی جوابگوی همه نیازها نیست.

محرومیت زنان در رشته های مدال آور شنا و ژیمناستیک

محمدیان بیان کرد: به دلیل رعایت مسائل شرعی بانوان ما از شرکت در رشته‌های ورزشی شنا و ژیمناستیک که مدال آور هستند معذورند و اگر در آسیا پنجم می‌شویم باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد. بانوان ودختران ما هر جا که اجازه حضور داشته‌اند توانسته اند موفق عمل کرده و ضمن دفاع از هویت ورزشی خود جایگاه‌های بالایی را کسب کنند.

به گفته معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان افزایش سهم ورزش بانوان برای صیانت از ارزش‌های اسلامی از خواسته‌های بانوان است .

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: با توجه به جمعیت بانوان کشور و حضور موفق در عرصه های ورزشی به نظر می رسد باید اعتبارات ورزش بانوان به طور مساوی و ۵۰ درصدی بین مردان و زنان اختصاص یابد تا بتواند جوابگوی نیازها باشد.

وی گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا دختران جوان ما ورزش را به عنوان یکی از ۵ اولویت خود برای اوقات فراغت در زندگی قرار دهند تا سالم بمانند.

ورزش یک صنعت درآمدزاست

محمدیان اظهارداشت: با وجود ظرفیت بسیار بالای اقتصاد ورزش اما متاسفانه ما کشورهای مسلمان  نتوانسته‌ایم از این ظرفیت استفاده کنیم و امروز شرکت های خارجی برای تامین و تولید لباس‌های ورزشی بانوان مسلمان وارد کار شده اند و ما به آن فکر نکردیم.

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: باید بتوانیم زمینه های کسب و کار و تجارت در عرصه ورزش بانوان را شناسایی و در صورت لزوم در آن ورود کرده و سهم مناسبی از آن برای خود تعریف کنیم.

وی بیان کرد: باید برای شناسایی و تعریف کارآفرین و نیز تربیت و حفظ کارآفرین در عرصه ورزش بانوان با جدیت بیشتری وارد کار شویم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز