خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل مطرح کرد:

ظرفیت‌های بالای گردشگری زمستانی در استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۴۳۸

مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل از ظرفیت‌های بالای گردشگری زمستانی در این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا، کریم حاجی‌زاده پیش از ظهر امروز در دیدار با مسئولان اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار داشت: ضروری است توزیع جغرافیایی و فصلی گردشگری استان با جدیت دنبال شود.
 
وی افزود: بر همین اساس باید تمرکز تاسیسات گردشگری در مرکز استان تغییر کرده و قابلیت‌های گردشگری مناطق شمالی و جنوبی مورد توجه قرار گیرد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: در وضعیت فعلی عمده سفر گردشگران از محور اصلی اردبیل- آستارا صورت گرفته و گردشگران بعد از پیمودن 70 کیلومتر عرض استان، از آن خارج می‌شود.
 
حاجی‌زاده اظهار کرد: سالانه نزدیک به 10 میلیون مسافر از این طریق به استان سفر می‌کنند در حالی که در مناطق شمالی و جنوبی استان قابلیت‌های گردشگری متعددی وجود دارد.
 
وی با بیان اینکه توسعه گردشگری استان اردبیل نیازمند توزیع جغرافیایی آن است، بیان کرد: ضروری است امکانات گردشگری توزیع شده و زمینه سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف استان تسهیل شود.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به ضرورت توزیع فصلی گردشگری اردبیل اشاره و تصریح کرد: در نیمه دوم سال و فصول سرد عمدتا سفر گردشگران به اردبیل کاهش می‌یابد.
 
حاجی‌زاده  گفت: استان اردبیل از ظرفیت‌های گردشگری زمستانی قابل توجهی برخوردار است و باید در برنامه‌ریزی‌های مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز