خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان خبرداد:

ثبت 65 اثر تاریخی، معنوی و طبیعی استان مرکزی تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۲۹۰

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: تا پایان سال جاری، 50 اثر تاریخی، 8 اثر طبیعی و 7 اثر معنوی استان مرکزی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت می رسند.

به گزارش ایلنا از اراک، سید محمد حسینی امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: طی اقدامات اولیه صورت گرفته توسط اداره کل، تا پایان سال جاری 50 اثر تاریخی استان به فهرست ثبت آثار ملی اضافه خواهد شد. همچنین مراتب ثبت 8 اثر طبیعی و 7 اثر معنوی به سازمان میراث فرهنگی کشور ارسال شده که ثبت این آثار نیز تا پایان سال جاری به انجام می رسد و مجموع آثار ثبتی استان از 868 به 933 عنوان افزایش می یابد.

سید محمدحسینی ادامه داد: در جدیدترین اقدام، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور طی نامه‌ای ثبت خانه احمد قلی حاج باشی را به استاندارمرکزی ابلاغ کرد که این اقدام ادامه‌دار بوده و تا پایان سال باقی این آثار تاریخی به ثبت می رسند. میدان ارک و بانک شاهی اراک، سنگ نگاره‌های داش دره و قلعه دختر در خمین و بنای قدیمی شهرداری دلیجان از جمله این آثار هستند.

وی در پایان افزود: امیدواریم با ثبت این 65 اثر در فهرست میراث ملی بتوانیم نه تنها جایگاه دومی استان را از نظر تعداد ثبت آثار در کشور که سال گذشته به آن دست پیدا کرده ایم حفظ کنیم بلکه آن را به جایگاه نخست کشور ارتقا دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز