خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان فارس خبرداد:

واگذاری خانه‌های بافت تاریخی شیراز به بخش غیردولتی

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۱۹۰

مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس از واگذاری خانه‌های بافت تاریخی شیراز به بخش غیردولتی خبرداد.

به گزارش ایلنا، مصیب امیری اظهار داشت: با هدف حفاظت، مرمت و احیا و تغییر کاربری، 27 خانه بافت تاریخی شیراز که در مالکیت اداره کل میراث فرهنگی استان فارس بود از طریق مناقصه به افراد واجد صلاحیت در بخش غیردولتی واگذار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس افزود: از این خانه‌ها، 10مورد ثبتی و دارای ارزش تاریخی و 17 خانه بدون ارزش تاریخی است.

امیری افزود: جایگاه ویژه بافت فرهنگی- تاریخی شهر شیراز و ایجاد بستر مناسب،  بهره‌وری از موقعیت بافت و معرفی بیشتر به عنوان جاذبه جدید گردشگری، از اهداف این کار است.

امیری با اشاره به کاربری این بنا‌ها گفت: برای این خانه‌ها کاربری هتل، زائرسرا، بازارچه صنایع دستی، سفره‌خانه سنتی، مرکز علوم قرآنی، مرکز فرهنگی و هنری، کتابخانه و فضای اداری پیش‌بینی شده است.

متقاضیان شرکت در این مناقصه می‌توانند اطلاعات را از دفتر برنامه‌ریزی و بودجه معاونت توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی و یا واحد امور قرارداد‌های اداره کل میراث فرهنگی فارس دریافت و مدارک را تا روز شنبه 11 آذر به دبیرخانه مرکزی سازمان میراث فرهنگی تحویل دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز