خبرگزاری کار ایران

افتتاح پنجمین نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری در کرمان

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۳۳۹

پنجمین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در قالب 60 غرفه صنایع دستی و گردشگری در مجتمع برج اول کرمان افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از کرمان، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در این آیین گفت: این نمایشگاه شامل 40 غرفه صنایع دستی و 20 غرفه گردشگری است که در آن استان‌های مختلف کشور از قبیل کرمان، گلستان، یزد، اصفهان، کرمانشاه، اردبیل و غیره حضور دارند.

غلامرضا فرخی افزود: یکی از اهداف مهم این نمایشگاه معرفی گلیم شیریکی پیچ سیرجان است و برگزاری این نمایشگاه، فرصت مناسبی برای نمایش توانمندی‌های صنایع دستی شهرستان‌های کرمان است.

وی تصریح کرد: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر مبحث اقتصاد مقاومتی، صنایع دستی می‌تواند مصداق بارز این مهم باشد به‌ طوری‌که با کمترین سرمایه مالی می توان به ضریب بالای اشتغال در این حوزه دست یافت.

وی به حضور بالای زنان کرمانی در عرصه فعالیت‌های هنری  ازجمله صنایع دستی  اشاره کرد و ادامه داد: بیش از 90 هزار صنعتگر صنایع دستی با شناسنامه و بدون شناسنامه در استان وجود دارند که بیش از 90 درصد آنها زن هستند.

فرخی با اشاره به اینکه  کشور ایران در رابطه با آثار صنایع دستی دارای 2 سهمیه جهانی بود که خوشبختانه یک سهمیه آن به استان کرمان و شهر سیرجان تعلق گرفت، افزود: بدون شک این اتفاق بزرگ منجر به ترغیب بیشتر هنرمندان برای تولید گلیم شیریکی پیچ و درصد بالای ضریب اشتغال در شهرستان سیرجان خواهد شد.

وی در ادامه به برگزاری جشن ثبت گلیم سیرجان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و بیان داشت: این جشن با حضور مسئولان کشوری، استانی و همچنین هنرمندان وصنعتگران گلیم شیریکی پیچ برپا می شود.

در ادامه این آیین معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز گفت: خوشبختانه صنعت گردشگری در کشور و به دنبال آن در استان از شتاب زیادی برخوردار شده و با ضریب بالایی در حال فعالیت است.

"محمد جهانشاهی" افزود: صنعت گردشگری دارای آثار اقتصادی و اجتماعی قابل ملاحظه‌ای است که ایجاد اشتغال و دستیابی به درآمد ارزی پایدار و مناسب از جمله این آثار است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه آثار مثبت صنعت گردشگری در مناطق مختلف استان کرمان بسیار محسوس است، بیان داشت: این صنعت مردم مناطق مختلف این استان را تحت تاثیر قرار داده که افزایش تعداد خانه‌های بوم‌گردی دلیلی بر این ادعا است.

جهانشاهی به پیوند دو حوزه صنایع‌دستی و گردشگری اشاره کرد و بیان داشت:بدون شک هم‌افزایی بین این دو حوزه ، تأثیر فزاینده‌ای بر روی افزایش درآمد و فرصت‌های شغلی و همچنین ایجاد تحوّل و گسترش تولیدات بومی و محلی  در مناطق روستایی خواهد شد.

این نمایشگاه از 30 آبان ماه لغایت ششم آذر از ساعت 10 الی 22 در محل برج اول واقع در انتهای بلوار جمهوری اسلامی شهر کرمان ادامه دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز