خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان خبر داد:

ایجاد اشتغال برای 369 نفر در قالب طرح کارورزی کرمان

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۳۳۷

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: در استان کرمان تا کنون بیش از 10 هزار و 500 نفر واجد شرایط در سامانه ملی کارورزی نام نویسی کرده‌اند.

به گزارش ایلنا از کرمان، رضا اسماعیلی در این خصوص اظهار داشت: سهمیه استان در طرح کارورزی  3 هزار و 240  نفر است و تعداد واحدهای پذیرنده ثبت نام شده در این طرح تا کنون به بیش از 250 واحد رسیده که باید تلاش کرد تا شمار این واحدها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه از اجرای این طرح تا کنون 369 نفر در قالب طرح کارورزی به کار گمارده شده اند گفت : استان کرمان در این خصوص رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

اسماعیلی افزایش میزان اشتغال پذیری نیروی کار و دانش‌آموختگان دانشگاهی را از دستاوردهای طرح کارورزی برشمرد و گفت: در این طرح تأکید بر پیوند میان کارورز و محیط کار است و کارورزان باید در طول دوره کارورزی آموزشهای لازم را فراگرفته و با محیط واقعی کسب و کار آشنا شوند.

وی یادآور شد: همه بنگاه‌های اقتصادی فعال در بخش خصوصی یا تعاونی که دارای مجوز از دستگاه‌های اجرایی هستند می توانند نسبت به جذب کارورز اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان، راه اندازی سامانه کارورزی برای رفع مشکل بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی را از ابتکارات دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: دانش‌آموختگان دانشگاهی که از زمان دریافت مدرک تحصیلی آنها 5 سال بیشتر نگذشته باشد می توانند در سامانه کارورزی ثبت نام کنند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه این طرح خاص دانش‌آموختگان دانشگاهی بیکار است گفت: مهم ترین اهداف طرح کارورزی افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش‌آموختگان از طریق انتقال مهارت، تجربه در محیط کار، فراهم کردن زمینه انتقال دانش از دانش‌آموخته به بنگاه اقتصادی، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش‌آموختگان و ارتقای صلاحیت حرفه‌ای دانش‌آموختگان است.

وی تصریح کرد: داشتن حداکثر 27 سال سن برای مقطع تحصیلی کاردانی، 30 سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی و 33 سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری از جمله شرایط متقاضیان کارورزی است و در مورد دانش‌آموختگان بیکاری که دوره خدمت نظام وظیفه را گذرانده‌اند طول دوره خدمت نظام وظیفه به حدا کثر سن این بند اضافه می‌شود.

اسماعیلی گفت: نداشتن سابقه شرکت در دوره کارورزی و دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت وظیفه عمومی، دیگر شرایط لازم برای ثبت نام کارجویان در این سامانه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز