خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان :

ایجاد آرامش در جامعه هزینه بَر است

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۳۰۳

استاندار زنجان با بیان اینکه ارائه خدمات اجتماعی به مردم در جامعه، بدون مشارکت آنها غیر ممکن است، گفت: باید این نگرش در مردم ایجاد شود که احساس امنیت و ایجاد آرامش در جامعه هزینه بَر است.

به گزارش ایلنا از ازنجان به نقل از پایگاه اطلاع ‌رسانی استانداری زنجان؛ اسداله درویش ‌امیری در دومین جلسه کمیته استانی جلب مشارکت‌‌های مردمی در توسعه نظم و امنیت استان، با بیان اینکه جلب مشارکت ‌های مردمی در جهت توسعه نظم و امنیت، باید با کمترین هزینه و به‌ گونه‌ای انجام شود تا خدشه‌‌ای به فعالیت نیروی انتظامی وارد نشود، اظهار کرد: تردیدی در این موضوع نیست که اداره کشور و جامعه باید از طریق مشارکت های مردم، انجام شود.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورهایی که فاقد منابع طبیعی و ذخایر زیرزمینی از جمله نفت هستند، با رویکرد استفاده از مشارکت‌های مردمی و با اخذ مالیات از مردم اداره می‌شوند؛ چرا که مالیات به عنوان منبعی به منظور جلب مشارکت‌های مردمی و در راستای مشارکت اقتصادی مردم در توسعه کشور، قلمداد می‌شود.

مقام عالی اجرایی استان با تاکید بر اینکه زندگی اجتماعی شهروندان نیز همانند زندگی شخصی و خانوادگی آنها هزینه دارد، ابراز کرد: مردم باید این موضوع را بپذیرند که شریک زندگی در ایجاد و تامین مقوله مهمی از جمله امنیت اجتماعی هستند و در کنار هزینه‌های زندگی شخصی، باید در زندگی عمومی و اجتماعی‌شان که نظم و امنیت نیز بخشی از آن است، مشارکت کنند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه فرهنگ ‌سازی به منظور مشارکت مردم در زندگی اجتماعی، نیازمند زمان بوده و برای رسیدن به این نقطه، راه طولانی در پیش است، گفت: این امر باید در دراز مدت و با ظرافت در عمل، فرهنگ ‌سازی شود و فرمانداران شهرستان‌ های مختلف کشور و استان نیز در کنار مجموعه نیروی انتظامی، زمینه ‌های تشویق مردم برای این مشارکت را فراهم آورند.

درویش‌ امیری با تأکید بر اینکه مردم باید احساس کنند در کنار نیروی انتظامی هستند و نه در مقابل آن؛ گفت: مشارکت مردم در تامین امنیت، یک اصل است که برای ایجاد امنیت پایدار، باید علاوه بر استفاده از توان نیروهای انتظامی و نظامی، از توان و پتانسیل مردمی نیز بهره‌مند شد؛ به گونه ای که نیروی انتظامی باید به قدری مقتدرانه عمل کند که ضمن حفظ قدرت و اختیار خود، روز به‌ روز قوی ‌تر و با صلابت ‌تر شود.

وی یادآور شد: اقداماتی برای جلب مشارکت مردم در اداره کشور صورت گرفته است که دریافت مالیات بر ارزش افزوده در کنار سایر مالیات ‌های مستقیم و غیر مستقیم، نمونه‌ای از این اقدامات در راستای مشارکت مردم در زندگی اجتماعی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز