خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار؛

عمل PEG گزاری با موفقیت در بیمارستان امید انجام شد

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۰۰۳

مدیریت درمان استان زنجان، برای اولین بار عمل PEGگذاری با موفقیت توسط پزشکان بیمارستان امید ابهر انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، برای برخی بیماران مبتلا به سکته‌های مغزی و سایر بیمارانی که قادر به بلع غذا نیستند و نمی توانند از راه دهان تغذیه کنند ، باید یک راه مستقیم از معده جهت تغذیه ایجاد شود.

احمد یوسفی متخصص داخلی و رئیس این بیمارستان در این‌باره گفت: در روش PEG با استفاده از اندوسکوپی گوارش یک لوله مستقیما ازطریق پوست وارد معده بیمار شده و فیکس می شود .

رئیس بیمارستان امید ابهر یادآور شد: این روش معمولا در مراکز مجهز توسط پزشکان فوق تخصص گوارش انجام  می‌گیرد، که بلحاظ نیاز بیماران منطقه، برای اولین بار عمل PEG  روز 27 آبان‌ماه سال‌جاری با موفقیت  انجام شد.

یوسفی ابراز امیدواری کرد با فراهم شدن امکانات و تجهیزات مدرن لازم، این عمل، به‌طور مستمر  در بیمارستان امید ابهر انجام شود تا موجب رضایت بیمه شدگان و بیماران نیازمند قرا ر بگیرد.

متخصص داخلی و گوارش این بیمارستان درباره مزایای استفاده از این روش اظهار داشت: این روش باعث بهبود تغذیه شده، هزینه و عوارض کمى دارد و نسبت به لوله بینى- معده راحت تر تحمل مى‌شود و مهمتر از همه مراقبت از بیمار را درمنزل امکان‌پذیر می‌کند.

لازم به ذکر است، این عمل توسط پزشکان این مرکز درمانی احمد یوسفی متخصص داخلی و گوارش و منصور علیمردانی متخصص عفونی به انجام رسیده و تمام خدمات و اعمال جراحی برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در این مرکز کاملا رایگان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز