خبرگزاری کار ایران

علی‌اکبری خبر داد:

جاری‌شدن بیش از ٧٠٠ خطبه عقد در امامزاده‌های البرز

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۴۹۱

مدیر روابط عمومی اداره‌کل اوقاف استان البرز گفت: از ابتدای تاسیس اتاق عقد در امامزادگان استان البرز تاکنون بیش از ٧٠٠ خطبه عقد در این امامزادگان قرائت شده است.

به گزارش ایلنا از البرز، علی علی‌اکبری عصر امروز در جمع خبرنگاران درباره وقف، خانواده و سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: ساخت اتاق عقد در ٤  امامزاده استان  شامل امامزادگان حسن، محمد، طاهر  و جعفر(ع) هشتگرد صورت گرفته و تزئینات این اتاق هر ماه تغییر می‌کند.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان البرز  تصریح کرد: تمام عروس‌هایی که در این امامزاده عقد می‌شوند با مهریه 14 سکه  و در نهایت 114 سکه به عقد همسر خود در می‌آیند و به عروس‌هایی که مهریه آنها 14 سکه باشد، بسته‌های فرهنگی شامل قرآن، نهج البلاغه، کتاب آیین همسرداری، احکام و نامحرم، کتب روانشناسی از سوی اداره کل اوقاف به عنوان هدیه اهداء می‌شود .

 وی گفت: جوانانی که مهریه آنان 14 سکه باشد می‌توانند بدون هیچ هزینه‌ای عقد خود را در این  اتاق جاری کنند.

علی‌اکبری بیان کرد: کرامت به عنوان مهم‌ترین بخش سبک زندگی اسلامی٬ ریشه در فلسفه اسلام ناب دارد و زندگی اسلامی سراسر کرامت و رحمت است. انسان متعالی در زندگی اخلاقی، سیاسی و اجتماعی با کرامت زندگی می‌کند.

وی افزود: تلاش همه دولت‌ها و ملت‌ها در حفظ آداب و رسوم و سنن و اعتقادات که فرهنگ و سبک زندگی مردم محسوب می‌شود دارای اهمیت ویژه ای است و باید تلاش کنیم تا این فرهنگ حفظ شود.

این مسئول یادآور شد: دین مبین اسلام بر سبک زندگی فردی و اجتماعی تاکید فراوان دارد و برای همه جوانب زندگی ما برنامه تعریف کرده و این اهمیت فرهنگ و سبک زندگی را نشان می دهد و نشان از تعالی اسلام دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز