خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه :

بانک‌ها برای دیرکرد اقساط به مشتریان خود پیامک ندهند/ ادارات مناطق زلزله زده حق تعطیلی ندارند/تاکید برای سامان بخشیدن به نظافت شهر

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۴۳۸

استاندار کرمانشاه گفت: چنانچه در محوطه مدارس چادر برپا شده باید هر چه زودتر تخلیه شود تا مدارس برای بازگشایی آماده شوند.

به گزارش ایلنا، هوشنگ بازوند در نشست ستاد مدیریت بحران که امروز(30 آبان) در فرمانداری سرپل ذهاب برگزار شد، با تقدیر از حضور رهبر معظم انقلاب در مناطق زلزله زده استان، اظهار داشت: حضور مقام معظم رهبری و دیدار با مردم مناطق زلزله زده تسکینی بر دردهای آنان بود.
بازوند به سفر هفته گذشته رئیس جمهور به مناطق زلزله زده استان نیز اشاره کرد و افزود: این سفر مصوبات راهگشایی داشت و در اقدامی جهادی بلافاصله اعتبارات مصوب برای این ناطق ابلاغ شد.
استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: با وجود وسعت مناطق درگیری زلزله، کار امداد و نجات به خوبی انجام شد و همه دستگاه‌ها پای کار بودند که جای تقدیر دارد.
 وی با اشاره به همدلی که در کشور برای کمک به زلزله زدگان ایجاد شده، گفت: هنر ما این است که از این فرصت برای بازسازی مناطق زلزله زده استفاده کنیم.
بازوند با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای اسکان موقت زلزله زدگان، گفت: در مرحله اسکان موقت در روستاها کانکس‌هایی توسط قرارگاه خاتم و با همکاری بنیاد مسکن ساخته و در اختیار مردم قرار می‌گیرد. در شهرها نیز برای واحدهای مسکونی که عرصه واحد برقرار است به همین شکل(مانند روستاها) اقدام می‌شود و برای اسکان ساکنین مسکن مهر و آپارتمان‌ها نیز کمپ‌هایی در نزدیکی واحدهای مسکونی خودشان ایجاد و در هر کمپ حداکثر 10 کانکس مستقر خواهد شد.
 وی افزود: پیش بینی می‌شود اسکان موقت ظرف دو ماه انجام شود و پس از آن اسکان دائم را شروع کنیم که شاید بیش از یک سال به طول بینجامد.
وی با بیان اینکه باید هر چه زودتر شهر از این وضعیت بیرون آمده و چادرها جمع شود، گفت: از بنیاد مسکن انتظار داریم ارزیابی واحدهای مسکونی آسیب دیده را در کوتاهترین زمان ممکن انجام دهد.
 بازوند با اشاره به سفر روز گذشته مدیران عامل برخی بانکهای کشور به استان، گفت: مقرر شد 700 میلیارد تومان تسهیلات مصوب برای زلزله زدگان در کوتاهترین زمان ممکن تعیین تکلیف شود.
استاندار کرمانشاه با اشاره به سرد شدن هوا در روزهای آتی، از هلال احمر خواست نسبت به تامین وسایل گرمایشی و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نیز نسبت به تامین سوخت مورد نیاز اقدام کنند.
 
وی با تقدیر از خدمات ارتش، گفت: تا 48 ساعت آینده ارتش از شهر سرپل ذهاب خارج شده و امور به هلال احمر محول خواهد شد.
 
بازوند با بیان اینکه ادارات حق تعطیلی ندارند، گفت: روند عادی ارائه خدمات توسط ادارات دولتی باید مشاهده شود و چنانچه ساختمان اداره‌ای آسیب دیده باید در چادر و یا کانکس به ارائه خدمات بپردازد.
 
وی با تاکید بر بازگشایی مدارس مناطق زلزله زده از شنبه هفته آینده، گفت: چنانچه در محوطه مدارس چادر برپا شده باید هر چه زودتر تخلیه شود تا مدارس برای بازگشایی آماده شوند.
 
وی با بیان اینکه گروهی از خیرین مدرسه ساز برای ساخت مدارس در این مناطق اعلام آمادگی کرده اند، گفت: آموزش و پرورش باید هر چه سریعتر برآورد خسارت کند.
 
استاندار کرمانشاه از سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز خواست بر بازگشایی واحدهای صنفی تاکید کند.
 
وی با بیان اینکه استمهال وام بانک مسکن در این مناطق برای مدت دو سال نهایی شده، از بانکها خواست در این شرایط برای دیرکرد اقساط به مشتریان خود پیامک ندهند.
 
وی با تاکید بر تخلیه سریع سالن‌های ورزشی مناطق ززله زده، گفت: مردم این مناطق به نشاط نیاز دارند و باید برنامه‌های ورزشی سریعتر پیگیری شود.
 
بازوند افزود: بیمارستانهای صحرایی نیز باید تا تعیین تکلیف بیمارستانهای آسیب دیده برپا بوده و خدمات رسانی کنند.
 
وی بر استقرار خودروهای آتش نشانی در کنار کمپ‌ها و چادرهای زلزله زدگان هم تاکید کرد.
 
استاندار کرمانشاه با تاکید بر سامان بخشیدن به نظافت شهر و جمع آوری زباله‌ها، گفت: تلنبار زباله‌ها می‌تواند باعث ایجاد بیماری گردد.
 
بازوند با بیان اینکه در توزیع کمک‌های مردمی نباید سخت‌گیری شود، گفت: در این مناطق با انباشت لباس‌های دست دوم مواجهیم، لذا از مردم تقاضا داریم از ارسال این نوع لباس‌ها خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز