خبرگزاری کار ایران

رئیس میراث‌فرهنگی خلیل‌آباد خبرداد:

انهدام باند قاچاق اشیای عتیقه دوره ساسانی در خلیل آباد

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۱۴۴

رئیس میراث‌فرهنگی خلیل‌آباد از انهدام باند قاچاق اشیای عتیقه دوره ساسانی در این شهرستان خبرداد.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا محمودی با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی ناشناس در زمینه حفاری‌های غیرمجاز، استخراج و فروش اشیای تاریخی و عتیقه در یکی از مناطق تاریخی حاشیه شهر خلیل آباد، بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی و اطلاعات شهرستان و یگان ویژه میراث‌فرهنگی قرار گرفت.
 
وی افزود: ماموران نیروی انتظامی با همکاری یگان ویژه میراث‌فرهنگی شهرستان خلیل آباد با حضور در محل پنج نفر از متهمان را که در حال حفاری بودند در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کرد. در بازرسی از محل سه عدد کوزه سفالی و دو عدد خشت که بر اساس نظریه کارشناس اداره میراث‌فرهنگی دارای 1600 سال قدمت و متعلق به دوره ساسانیان است، کشف شد.
 
محمودی با بیان این‌که دو نفر دیگر از حامیان مالی و واسطه‌های اصلی این باند با استفاده از شگردهای پلیسی شناسایی و طی عملیاتی غافلگیرانه به‌طور جداگانه دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: متهمان به‌همراه پرونده متشکله و اشیای مکشوفه برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شدند.
 
وی در پایان بر همکاری مردم و نیروی انتظامی برای مقابله با غارتگران و حفاران آثار عتیقه تأکید کرد.

شهرستان خلیل‌آباد یکی از شهرستان‌های استان خراسان رضوی در شمال شرقی ایران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز