خبرگزاری کار ایران

با هدف توسعه پالایشگاه گاز فجر جم صورت گرفت؛

امضا 2 تفاهم نامه همکاری پالایشگاهی در بوشهر

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۰۳۴

شرکت‌های ملی نفت و گاز ایران برای بررسی و مطالعه امکان‌سنجی تامین پایدار خوراک پالایشگاه فجرجم با شرکت انرژی گستر سینا امروز ۲ تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به‌گزارش ایلنا، تفاهم‌نامه نخست که به امضای مدیرعامل شرکت ملی‌گاز ایران و مدیرعامل شرکت انرژی گستر سینا (متعلق به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی) رسید، شامل مطالعه طرح استحصال ترکیبات +C2 خروجی پالایشگاه فجر جم است.

همچنین تفاهمنامه دیگری با حضور مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی و مدیرعامل شرکت انرژی گستر سینا امضا شد که موضوع آن مطالعه و امکان سنجی تأمین پایدار خوراک پالایشگاه فجر جم است.

در مراسم امضای این دو تفاهم نامه وزیر نفت گفت: باید با دقت فراوان این مطالعات صورت گیرد تا زمینه سرمایه گذاری چند صد میلیون دلاری در این طرح عملیاتی و امکان اتان گیری و استحصال ترکیبات +C2 از خروجی پالایشگاه جم فراهم شود.

بیژن زنگنه همچنین با اشاره به کمبود منابع آبی در منطقه پالایشگاه جم افزود: در مطالعات مربوط به این طرح حتما باید محدودیت‌های منابع در نظر گرفته شود، هم اکنون برای تامین منابع آبی مورد نیاز برای خود پالایشگاه از آب شیرین کن استفاده می شود.

محمد حسن تولایی، مدیرعامل شرکت انرژی گستر سینا نیز در این مراسم گفت: در صورتی که این تفاهمنامه‌ها به قرارداد منجر شود، اجرای این قراردادها یک و نیم میلیارد دلار در سال درآمدزایی برای دو نهاد وزارت نفت و بنیاد مستضعفان خواهد داشت.

محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان هم از تخصیص پنج میلیارد تومان برای مطالعه امکان‌سنجی تامین پایدار خوراک پالایشگاه فجر جم خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهمنامه، شرکت انرژی گستر سینا جداسازی فرآیند اتان از متان و تامین خوراک کافی برای پروژه بعدی را بررسی می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز