خبرگزاری کار ایران

به منظور گسترش و اعتلای فعالیت‌های فرهنگی و هنری انجام شد؛

امضای تفاهم نامه بین اداره کل فرهنگ و ارشاد سیستان و بلوچستان و کرمان

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۳۹۵

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تفاهم نامه ای برای گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان جنوب امضا کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در جلسه شورای اداری که با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان جنوب برگزار شد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان  اظهار داشت:به منظور گسترش ، ترویج و اعتلای فعالیت های فرهنگی و هنری  همچنین با توجه به اشتراکات فرهنگی ، هنری و قومی دو استان تفاهم نامه ای بین مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان جنوب و سیستان و بلوچستان بسته شد.

حسین مسگرانی به مفاد تفاهم نامه اشاره کرد و افزود: همکاری و مشارکت در برگزاری برنامه ها و جشنواره های فرهنگی- هنری ، تبادل گروه های فرهنگی -هنری برای اجرای برنامه های مختلف با اولویت شهرهای ایرانشهر و جیرفت ، برگزاری هفته های فرهنگی و هنری  توسط دو اداره کل و مشارکت در برگزاری همایش خورشید ولایت و سایر برنامه های پیرامون ایام تبعید  مقام معظم رهبری  موضوعاتی هستند که در تفاهم نامه ذکر شده‌اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: در این تفاهم نامه طرفین متعهدند که  میزبان حضور همه هنرمندان و افراد تاثیرگذار فرهنگی  باشند و برای اسکان و پذیرایی هنرمندان امکانات لازم را فراهم کنند.

وی ادامه داد: به منظور هماهنگی های بیشتر برای اجرای برنامه ها کارگروهی از نمایندگان دو اداره کل تشکیل می شود و تقسیم وظایف صورت می گیرد.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان جنوب نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه ایام پیش رو همزمان با ایام تبعید مقام معظم رهبری به جیرفت و ایرانشهر است مدیران کل این دو استان با مقام معظم رهبری دیدار داشته باشند.

حسین اسحاقی به قرابت فرهنگی مردم جیرفت و ایرانشهر اشاره کرد و ادامه داد: آیین ها و آداب و رسوم مشترک میان جیرفت و ایرانشهر زمینه خوبی برای فعالیت های مشترک فرهنگی و هنری بین دو اداره کل است.

وی افزود: از جمله آیین‌های مشترک سیستان و بلوچستان با کرمان جنوب جشنواره لیکو بوده که سروده هایی با مضمون عاشقانه دارد و از یک بیت موزون و قافیه دار و مصرع های ده هجایی تشکیل شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز