خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مطرح کرد:

هشدار نسبت به شیوع بیماری وبا در مناطق زلزله‌زده/ نگرانی از جمع‌آوری زباله‌ها و احتمال اپیدمی آنفلانزا

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۲۳۰

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از وضعیت بد بهداشت در مناطق زلزله‌زده خبرداد و هشدار داد با ادامه این روند می‌تواند بیماریهای بسیاری شیوع پیدا کند.

به گزارش ایلنا، ابراهیم شکیبا معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از وضعیت بهداشت مناطق زلزله زده ناراضی هستیم و زباله‌ها در مناطق زلزله زده به خوبی جمع آوری نمی‌‎شود و فاضلاب نیز به شکل بهداشتی دفع نمی‌شود و این امر می‌تواند اپیدمی وبا را به دنبال داشته باشد.

شکیبا افزود: تیم‌های بهداشت در مناطق زلزله زده به صورت شبانه روزی درحال تلاش هستند و تیم‌های سیار بهداشتی متشکل از پزشک، ماما، کارشناس بیماری‌ها و کارشناس بهداشت روزانه به روستا‌ها و نقاط شهری در مناطق زلزله زده مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: این تیم‌ها تجهیزات مختلف از جمله دارو، شیرخشک و لوازم بهداشتی را همراه داشته و بر حسب نیاز در میان خانوار‌های نیازمند توزیع می‌کنند.

شکیبا با اشاره به اینکه در مناطق زلزله زده واکسیناسیون ۸۰۰۰ نفر انجام شده اضافه کرد: واکسن توام دو واکسن دیفتری و کزاز است با توجه به وجود آوار در اطراف افراد مصدوم واکسیناسیون کزاز از اهمیت بیشتری برخوردار است.

شکیبا افزود: اپیدمی بیماری خاصی در منطقه گزارش نشده و نگرانی جمع آوری زباله‌های شهر است که راه آب‌ها را گرفته و در اطراف چادر‌ها پراکنده است و می‌تواند اپیدمی بیماری‌های مختلف از جمله وبا را رقم بزند.

وی افزود: با توجه به وضعیت فعلی فاضلاب، بارندگی هفته آینده می‌تواند منجر به اپیدمی وبا در منطقه شود و عدم وجود مکان‌هایی برای استحمام می‌تواند زمینه ساز مشکلات پوستی شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: با توجه به آغاز بارندگی‌ها و سرمای هوا احتمال اپیدمی آنفلوآنزاو نیزوجود دارد.

این مقام مسئول گفت: دیگر نگرانی موجود در منطقه بحث خفگی با گاز منوکسیدکربن است و افرادی که در چادر‌ها اسکان دارند باید دقت داشته باشند که هنگام خواب گوشه‌ای از چادر را باز بگذارند.

در مناطق زلزله زده چند خانه بهداشت و پایگاه بهداشتی برپا شده و تا پایان این هفته نظام شبکه بهداشت متشکل از خانه‌های بهداشت و پایگاه بهداشت در مناطق زلزله زده راه اندازی می‌شود و ظرف چند روز آینده بهداشت این مناطق به وضعیت عادی برمی‌گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز