خبرگزاری کار ایران

جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان خبرداد:

اجرای ۱۵۶ عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۱۸۵

جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اجرای ۱۵۶ عنوان برنامه با ۱۵۰۰ مورد در هفته بسیح گفت: اقتصاد مقاومتی، سازندگی و محرومیت زدایی از محورهای اصلی این برنامه‌هاست.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از زنجان،رضا حسینی جانشین فرماندهی سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان امروز(27 آبان) در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های هفته بسیج سال جاری اظهار داشت: امسال 156 عنوان برنامه با 1500 مورد در محورهای اقتصاد مقاومتی، سازندگی و محرومیت زدایی اجرا می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به حضور 2 هزار و 500 نفر در اردوهای جهادی خاطرنشان کرد: 260 نفر از این جهادگران را بانوان تشکیل می دهند.

به گفته جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) استان 107 پروژه عمرانی در مناطق محروم و روستایی اجرا می شود که از این تعداد 67 پروژه در حال اتمام است.

حسینی با اشاره به اعزام 66 اکیپ پزشکی به مناطق محروم استان ادامه داد: در تابستان سال جاری 291 مدرسه توسط بسیج دانش آموزی مرمت و زیبا سازی شده است.

جانشین فرماندهی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان تعداد گروه های جهادی استان را 138 گروه شناسنامه دار اعلام کرد و گفت: در حال حاضر عملیات محرومیت زدایی در سه روستای محروم استان در دستور کار است.

این مقام مسوول ادامه داد: استان زنجان همانند سایر استان ها پس از زلزله در منطقه حضور پیدا کرد که برای خدمات رسانی به این شهر کنترل جمعیت و خدمات رسانی و مردم به عهده ارتش و روستاهای شهرستان های سرپل ذهاب به عهده سپاه است.

به گفته حسینی، مسوولیت خدمت رسانی به 6 روستا در مناطق زلزله زده به سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان سپرده شده است.

وی با اشاره به اینکه دیدار از خانواده های شاهد و ایثارگر در طول هفته بسیج در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: برپایی میز خدمت در مساجد جزو برنامه های امسال در راستای رونق دادن به فعالیت های مساجد است و تمام اقشار بسج موظف هستند برنامه های خود را در مساجد اجرا کنند.

حسینی برنامه های آموزشی با عنوان سواد رسانه ای را از دیگر برنامه های این هفته اعلام کرد و ادامه داد: از آنجائیکه هجمه فرهنگی دشمن در فضای مجازی شدت گرفته است برای افزایش سواد رسانه ای مردم این برنامه اجرا می شود.

وی ادامه داد: برنامه های قرآنی، برگزاری جلسات امر به معروف و نهی از منکر، مسابقات فرهنگی با موضوع فضای مجازی، نشست های تخصصی به عنوان اعتلای فرهنگی از دیگر برنامه هاست.

این مقام مسوول به غبارروبی مزار شهدا با حضور عموم مردم اشاره کرد و گفت: جشنواره جهادگران علم وم فناوری، گردهمایی فارغ اتحصیلان دانشجویی، همایش جوان انقلابی و اردوهای علمی، اجرای کارگاه های آموزشی توانمند سازی و مقابله با جنگ نرم مدیران مدارس در دستور کار این هفته قرار دارد.

جانشین سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان خاطرنشان کرد: برگزاری دعای ندبه در تمام شهرستان ها با محوریت هیات رزمندگان به صورت سراسری در استان، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، شرکت در نماز جمعه، بازدید از خانه سالمندان و برگزاری‌نشست‌های بسیج مسجدمحوری از برنامه‌های روز جمعه است.

این مقام مسئول ادامه داد: نشست‌های بصیرتی با موضوع استکبارستیزی، همایش پیشکسوتان بسیج، نشست های تخصصی با بسیج دولت مقاومت، دیدار با جانبازان، از برنامه های دیگر این هفته است.

به گفته حسینی در آخرین روز از هفته بسیج هم برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است که از آن جمله می‌توان به برگزاری همایش شکوه مقاومت، نشست هم اندیشی نخبگان؛ ویزیت رایگان عموم، جلسه هم اندیشی دانشجویان، نشست بصیرتی با موضوع انقلابی گر، آغاز طرح گشت محله محور و حماسه خدمت و امنیت، اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز