خبرگزاری کار ایران

فرید مظهری عنوان کرد:

دومین نیروگاه خورشیدی خانگی در سنندج به بهره‌برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۷۹۱

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: دومین نیروگاه خورشیدی خانگی به منظور اتصال به شبکه و فروش انرژی در استان کردستان وارد مدار شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان، فرید مظهری با اعلام این خبر گفت: با اتمام کار احداث زیر ساخت و نصب سلول‌های خورشیدی دومین نیروگاه خورشیدی مشترکین خانگی در استان کردستان در پشت بام یکی از مشترکان خانگی به شبکه متصل شد به بهره بردار ی رسید.

وی اظهار داشت: ظرفیت تولیدی این نیروگاه 5 کیلووات است که با صرف سرمایه‌ای در حدود 250 میلیون ریال در شهرک زاگرس سنندج نصب شده است.

مظهری با بیان اینکه با توجه به مصوبه وزارت نیرو شرکت توزیع به نمایندگی از شرکت ساتبا برق تولیدی این نیروگاه را خریداری می کند، افزود: براساس قرارداد  منعقد شده مقرر است هر کیلو وات انرژی تولیدی این نیروگاه به قیمت 8 هزار ریال خریداری شود.

مظهری افزود: پیش‌بینی می‌شود این نیروگاه به‌طور متوسط روزانه 25 کیلووات ساعت انرژی به شبکه تزریق کند که با نصب لوازم اندازه‌گیری لازم، میزان انرژی تولیدی به‌صورت ماهیانه محاسبه و به حساب سرمایه گذار واریز می‌شود.

رییس گروه مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی بر ق استان یادآور شد: با محاسبات انجام شده، این نیروگاه با توان متوسط تولیدی ماهیانه حدود 600 الی 700 هزار تومان برای سرمایه‌گذار درآمدزایی خواهد داشت.

وی تأکید کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری اندک احداث این نیروگاه بازگشت سرمایه در مدت 3 الی 4 سال خواهد بود و پس از آن به صورت سود خالصی برای سرمایه‌گذار در آمد خواهد داشت که به نسبت سایر سرمایه گذاری ها بسیار مقرون به صرفه است.

مظهری در پایان از به بهره‌برداری رسیدن 40 کیلووات انرژی تولیدی خورشیدی ظرف یک‌ماه آینده توسط 3 مشترک خانگی در سنندج خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز