خبرگزاری کار ایران

با انجام عمل جراحی صورت گرفت؛

خارج کردن توده 5 کیلو و 700 گرمی از بدن بیمار دهدشتی

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۶۷۱

با انجام عمل جراحی نادر در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت توده 5 کیلو 700 گرمی از شکم بیمار 56 ساله با موفقیت خارج شد.

به گزارش ایلنا، متخصص جراحی بیمارستان امام خمینی دهدشت با تایید این خبر اظهار داشت: بیمار، خانم 56 ساله با سابقه بزرگی شکم، تهوع، استفراغ، یبوست، کم اشتهایی و سیری زودرس به این بیمارستان مراجعه کرد.

حمید بهادران با بیان اینکه پس از بررسی توده نوعی کیست تخمدان تشخیص داده شد، افزود: با وجود اینکه تومور حجیم بود و به تخمدان راست و روده بزرگ چسبندگی داشت، ولی موفق به برداشتن کامل تومور با حفظ تخمدان و روده شدیم و عمل جراحی با موفقیت انجام شد.

وی اضافه کرد: ابعاد این تومور حدود 22 در 20 سانتی‌متر و وزن آن 5 کیلو و هفتصدگرم بود که در قسمت شکم و لگن فرا گرفته بود.

بهادران ادامه داد: منشاء توده‌های شکمی می‌‌تواند تمامی ارگان‌های داخل شکم مانند رحم، کلیه و معده باشد، اما شایع‌ترین علت آن در این سن تومور‌های تخمدان است.

وی با اشاره به اینکه هم‌ اکنون حال عمومی بیمار رضایت‌ بخش است، افزود: اگر فردی با بزرگی غیرعادی شکم مواجه شد در اسرع وقت به پزشک مراجعه تا اقدامات تشخیصی ودرمانی آن به موقع انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز