خبرگزاری کار ایران

مدیرکل‌حفاظت محیط‌زیست استان به ایلنا خبر داد:

راه‌اندازی اولین مدرسه طبیعت در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۵۲۵

مدیرکل‌حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان از راه‌اندازی اولین مدرسه طبیعت در استان خبرداد.

نیره پور ملایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با آموزش و پرورش و سمن‌های محیط‌زیستی استان بزودی اولین مدرسه طبیعت استان در شهرستان زاهدان افتتاح و راه اندازی می شود.

پورملائی بیان کرد: اولین مدرسه طبیعت استان بر اساس تفاهم نامه پیش رو با آموزش و پرورش و سمن های محیط زیستی استان انجام می شود که طی آن قرار است در اردوگاه فاطمه الزهرا شهرستان زاهدان و بر اساس استانداردهای این گونه مدارس مجهز و راه اندازی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: دولت، موسسه های عمومی و بخش خصوصی می توانند در برپایی این گونه فضاها مشارکت کنند. این مدارس می تواند در محیط‌های طبیعی یا فضاهای دلچسب حاشیه شهرها، و یا حتی درون شهر تاسیس شود.

 پورملائی بیان کرد: دانش آموزان در این مدارس که مجهز به فضاهای باز متنوع، گلخانه، آزمایشگاه و مکان های نگهداری و پرورش حیوانات است به کاوش‌های آزادانه می پردازند و با جانوران و گیاهان وحشی و اهلی مختلف آشنا می شوند و آنها را لمس می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در پایان گفت: دانش آموزان در مدارس طبیعت در فعالیت‌های معنی دار طبیعیِ مختلف نظیر جمع آوری گیاهان خوراکی، باغبانی، تیمار حیوانات، تهیه غذا، فرآوری مواد مختلف، ساختن وسایل و ابزار آلات از مواد طبیعی و نظایر آنها مشارکت می کنند و بصورت جمعی یا فردی به بازی می پردازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز