خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

کاهش 50 درصدی سرقت از بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد/ اکثر سارقین دستگیر شده غیربومی هستند

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۲۵۶

مدیرکل حراست اداره اوقاف استان کهگیلویه و بویراحمد از کاهش 50 درصدی سرقت از بقاع متبرکه این استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

"عبدالصمد عطایان" در گفت و گو با خبرنگار "ایلنا" از یاسوج با بیان اینکه بیشتر سرقت های انجام گرفته در روستاهای خالی از سکنه و دور افتاده استان رخ می دهد، افزود: این مکان‌ها به دلیل نداشتن تجهیزات امنیتی مناسب مورد توجه سارقان قرار می گیرد .

وی با اشاره به اینکه بیشتر افرادی که به سرقت از بقاع متبرکه این استان اقدام می‌کنند افراد غیربومی هستند، اظهار داشت: این افراد به بهانه استراحت در محل بقعه متبرکه اقدام به برپایی چادر کرده و در فرصت مناسب اقدام به سرقت می کنند .

مدیرکل حراست اوقاف کهگیلویه و بویراحمد مهمترین دلایل سرقت را عدم پایبندی به اصول دینی و مذهبی عنوان کرد و گفت: در بین دستگیرشدگان افرادی با تمکن مالی نیز وجود دارد که این خود جای تاسف و تامل دارد.

عطایان با اشاره به اینکه در کهگیلویه و بویراحمد شهرستانی که دارای بیشترین رتبه سرقت باشد وجود ندارد ، خاطرنشان کرد: سرقت در همه شهرستان های استان یک الی دو مورد بوده است .

وی با بیان اینکه در بین سارقین دستگیر شده زن هم وجود داشته است، گفت: کسانی که به این عمل ناشایست دست میزنند اکثرا جوان بوده و اغلب آنها به مواد مخدر اعتیاد دارند .

این مسئول تصریح کرد: پرونده های سرقت از بقاع متبرکه استان از 10 پرونده در سال گذشته به 5 پرونده در سالجاری رسیده است که کاهش 50 درصدی را نشان می دهد .

وی اذعان کرد: سارقین دستگیر شده از بقاع متبرکه استان پس از تشکیل پروند در محاکم قضایی به پرداخت خسارت ،جزای نقدی و زندان محکوم شدند.

عطایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از عملکرد دستگاه قضایی در برخورد با این پروندها رضایت دارید یا خیر؟ گفت: وقتی فیلم و مستندات لازم در اختیار دستگاه قضایی قرار می گیرید باید با جدیت بیشتری با مسببین این کار برخورد شود .

مدیرکل حراست اوقاف استان با بیان اینکه جلسات متعددی با دستگاه های اجرایی مربوطه برای ایجاد امنیت این اماکن متبرکه برگزار شده است ، افزود: در این جلسات تمهیداتی برای پیشگیری از این سرقت‌ها اتخاذ شده است .

وی کمبود اعتبار را مشکل اصلی ایجاد امنیت در بقاع متبرکه استان بخصوص در مناطق دورافتاده استان عنوان کرد و گفت: برای استقرار خادم و نصب سیستم‌های امنیتی بوِیژه در روستاهای دور افتاده استان با کمبود اعتبار مواجهیم .

عطایان تصریح کرد: بقاع متبرکه‌ای که در نزدیکی شهرستان‌ها واقع هستند همه دارای متولی بوده و  از سیستم های امنیتی لازم برخوردارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز