خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از انجمن مهرانه زنجان؛

درمان پیچیده سرطان در مهرانه شمالغرب کشور

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۲۱۴

مهرانه نام انجمن‌حمایت از بیماران سرطانی است که در سال ۸۵ در زنجان آغاز به کار کرد و اکنون ۱۰۰ هزار خیر با مهرانه زنجان همکاری می‌کنند که در آینده نزدیک پیچیده ترین سرطانها را درمان خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، وقتی صحبت از سرطان و بیماری هایی این چنینی به میان می آید، در کنار مشکلات ناشی از مسائل روحی و روانی، هزینه های بالایی که برای درمان اینگونه از بیماری ها مطرح می‌شود، بر آلام این بیماران و خانواده های آنان می افزاید؛ از این رو خیرین مهرانه زنجان آستین همت را بالا زده اند تا دردی از آلام این بیماران بکاهند.

بر اساس آخرین گزارشات اعلامی از سوی سیف اله عبداللهی، مدیر اجرایی دفتر مرکزی مهرانه 5 هزار و 210 اعلام شده است که از این میزان حدود یک سوم بنا به دلایلی از جمله بهبودی بیماران راکد است.

در سال 85 انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان به پیشنهاد دکتر مینوش مقیمی (فوق تخصص خون و آنکولوژی) و مهندس اصغر وثوق و با همت والای خیرین زنجان تاسیس شد و پس از اخذ مجوزهای قانونی از آذرماه همان سال فعالیت های خود را در سطح استان زنجان آغاز کرد.

درمان پیچیده سرطان در مهرانه شمالغرب کشور

در حال حاضر این مجموعه دارای 4 دفتر در سطح شهر زنجان است و علاوه بر این در 9 شهر و شهرستان استان و 2 دفتر در شهرستان‌‌‌های بیجار استان کردستان و تکاب استان آذربایجان غربی نیز دفاتر مهرانه مشغول به کار هستند.

شامگاه 12 مرداد 96 بود که با انتخاب هیات مشورتی، اعضای هیات اجرایی دفتر مهرانه در میانه آغاز به کار کرد واز روز شنبه 14 مرداد به صورت رسمی پذیرش بیماران میانه‌ای در بخش شیمی‌درمانی،آنکولوژی و ارائه سایر خدمات دارویی و جراحی (85 تا 100 درصد رایگان) از سوی مهرانه رایگان اعلام شد.

مهرانه غیر سیاسی و غیر دولتی است

اصغر وثوق، مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه دراین خصوص بارها و بارها بر غیردولتی، غیرسیاسی و غیرانتفاعی بودن مهرانه تاکید کرده و گفته که ارائه خدمات دارو و درمان به بیماران، توجه به اصول آموزش و پیشگیری از ابتلا به سرطان و بررسی وضعیت معیشتی بیمار و تلاش برای بهبود آن به ترتیب سه اولویت اصلی انجمن مهرانه بر اساس رسالت‌های اعلام شده می‌باشد.

مرکز تشخیصی درمانی تخصصی سرطان و رادیوتراپی مهرانه جهت برآورد کلیه نیازهای بیماران مبتلا به سرطان، در زمینی به مساحت 18 هزار و 900 مترمربع طراحی و احداث شده است.

از این مقدار فضا ،12 هزار متر مربع به فضاهای تحقیقاتی، آموزش و پیشگیری، تشخیصی و درمانی اختصاص داده شده است، همچنین 1800 مترمربع نیز به فضای اقامتی (مهمانسرا) اختصاص داده شده است.

فاز اول این کلینیک با هزینه بالغ بر ۲۴0 میلیارد ریال احداث شده، که فقط هزینه خرید دو دستگاه رادیوتراپی از شرکت زیمنس آلمان مدل انکور 9۸ میلیارد ریال ، هزینه دستگاه سی تی سیمولاتور از شرکت زیمنس آلمان و لیزر متحرک پنج نقطه از شرکت سیرپا فرانسه ۲0 میلیار و ۲50 ملیون ریال و همچنین تجهیزات بخش فیزیک پزشکی و قالبسازی 15 میلیارد ریال می باشد.

ساخت فاز اول در زمانبندی ۲ ساله شروع و به اتمام رسید با راه اندازی فاز اول استان زنجان جزو استان هایی که کلیه خدمات درمانی مربوط به بیماران مبتلا به سرطان را در داخل استان ارائه میدهد قرار گرفته است.

مهرانه زنجان 100 هزار خیر( 30 هزار در شهرستان‌ها و مابقی در مرکز استان) دارد که این مهم در دنیا بی‌نظیر است، کلینیک رادیوتراپی این مجموعه با استقرار دستگاه‌های فوق پیشرفته که به همت خیران این مجموعه در اوج تحریم خریداری شده است به بیماران سراسر کشور خدمات باکیفیت درمانی ارائه می‌دهد.

درمان پیچیده سرطان در مهرانه شمالغرب کشور

تبدیل مهرانه به مرکز توریسم درمانی در آینده نزدیک

بنیانگذاران و دست‌اندرکاران این مجموعه با تدوین برنامه‌‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در جهت تحقق برنامه‌ها و اهداف خود گام‌های بلند و تاثیرگذاری برداشته‌اند به طوری که بر اساس هدف‌گذاری‌‌ها این مجموعه در آینده‌ای که دور از ذهن هم نیست به مرکز توریسم درمانی (توریست درمانی) تبدیل خواهد شد.

رادیوتراپی یکی از روشهای درمان سرطان و یا کنترل سلولهای بدخیم میباشد که میتواند همراه با جراحی ، شیمی درمانی و گاهی به تنهایی استفاده شود.

بدین منظور، مرکز تشخیصی درمانی تخصصی سرطان و رادیوتراپی مهرانه در سال 93 با همت خیرین انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان اقدام به خرید دستگاه رادیوتراپی (مدل انکور) از شرکت زیمنس آلمان به مبلغ ۴ میلیارد و 900 میلیون تومان کرده است که یکی از پیشرفته ترین دستگاههای رادیوتراپی موجود در ایران می باشد.

به منظور رفاه حال بیماران دستگاه دوم نیز به مبلغ ۴ میلیارد و 900 میلیون تومان با یاری خیرین گرامی آقایان مهندس مهدی شهیدی و مهندس حامد منصوری خریداری شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

طراحی فضای مورد نظر برای استقرار دستگاه رادیوتراپی آرامش خاصی را به بیمار میدهد چرا که ترکیبی از دو رنگ صورتی و سفید متمایل به شیری است. آسمان مجازی یکی از بهترین ایده ها در زمینه های دکوراسیون داخلی اتاق درمان میباشد که از نظر بصری برای بیمارانی که مشغول درمان با دستگاه رادیوتراپی هستند محیطی آرامش بخش و پنجرهای زیبا رو به طبیعت و آسان را به ارمغان می آورد.

ارائه خدمات 100میلیارد ریالی مهرانه به جامعه هدف خود

بر اساس آخرین گزارشات که مربوط به ابتدای فعالیت کلینیک (آبان ماه سال 93) تا پایان تیرماه ماه سال 96می‌باشد، مهرانه خدمات رادیوتراپی رایگان به ارزش حدود 100 میلیارد ریال را به بیماران داخل و خارج استان ارائه کرده است.

مهرانه خدمات درمانی رایگان به بیماران شهرستانی به ارزش بیش از 64 میلیارد ریال ارائه کرد.

بهروز کاوندی، مسئول کمیته شهرستان مهرانه با بیان این‌که بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی کمیته مددکاری 2 هزار فقره از پرونده‌های متشکله در این مجموعه مربوط به بیماران شهرستانی و مناطق هدف به جز مرکز استان زنجان است، گفت: از ابتدا تا پایان تیر ماه سال 96، مهرانه خدمات درمانی اعم از دارو، جراحی، ایاب و ذهاب و سایر به ارزش 35 میلیارد و 55 میلیون و 776 هزار و 532 ریال ارائه کرده است.

وی ادامه داد: از ابتدای فعالیت مرکز رادیوتراپی مهرانه (سال 93) تا پایان خرداد ماه سال 96 نیز 654 نفر از بیماران مبتلا به سرطان تحت پوشش مهرانه در شهر و شهرستان‌های هدف اعم از طارم، دندی، ماهنشان، خرم‌دره، خدابنده، ابهر، هیدج، صائین‌قلعه، تکاب آذربایجان غربی و  بیجار کردستان از خدمات رادیوتراپی صد در صد رایگان مجموعه به ارزش 29 میلیارد و 892 هزار و 626 هزار و 609 ریال بهره‌مند شده‌اند.

وجود سرای نیکان در کنار مرکز مهرانه

انجمن خیریه مهرانه سرای نیکان را در کنار مرکز تشخیصی درمانی تخصصی سرطان و رادیوتراپی مهرانه کرده است که دارای21 سوییت مجهز بوده و مطابق با استانداردهای هتل های ۴ ستاره طراحی شده است را با یاری بنیاد مرحوم حاج احمد مهدوی برای اولین بار در ایران احداث کرده است.

این هتل به بیمارانی که از مناطق دوردست داخل استان و خارج ازاستان برای درمان به این مرکزمراجعه مینمایند اختصاص داده شده است که از این عزیزان با ارائه خدماتی همچون (صبحانه، نهار، شام) و سایر خدمات رفاهی پذیرایی میشود و کلیه این خدمات رفاهی به صورت رایگان عرضه میگردد.

بر اساس برآوردهای انجام گرفته و به برکت لطف و عنایت پروردگار و یاری خیران زنجانی و مدیریت اصولی و منسجم حاکم بر مهرانه، بخش شیمی‌درمانی این مجموعه به همراه آزمایشگاه فوق تخصص در نیم‌سال نخست سال 96 به بهره‌برداری خواهد رسید که در راستای ارائه خدمات باکیفیت و رایگان به بیماران رنجور و درد کشیده بسیار مؤثر خواهد بود.

البته مهرانه تنها به درمان و صرف هزینه‌های سرسام‌آور از محل کمک‌های مردمی اکتفا نکرده است و با ایمان به جمله "پیشگیری بهتر از درمان است" با تشکیل کمیته آموزش و پیشگیری سعی در عملیاتی کردن این مهم دارد.

درمان پیچیده سرطان در مهرانه شمالغرب کشور

گام‌های طلایی مهرانه در حوزه بهداشت و سلامت

به طوری که در حال حاضر آموزش دختران و بانوان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ترویج مصرف غذای سالم در سطح شهر، نهادینه کردن توجه به تغذیه سالم با حضور مدرسان مهرانه در مدارس مقاطع ابتدائی، ترویج ورزش همگانی، جلوگیری از استعمال سیگار و دخانیات را در دستور کار جدی قرار داده است و بسیاری از دستگاه‌های دولتی را در جهت گام‌های طلایی در حوزه سلامت جامعه را برداشته است.

بر اساس آخرین آمارها از ابتدای فعالیت تا اوایل سال 96 کمیته آموزش و پیشگیری این انجمن، در جهت ارائه خدمات آموزش و پیشگیری از ابتلا به سرطان بیش از 20 هزار دانش‌آموز در مدارس و بیش از 8 هزار نفر از بانوان زنجانی با حضور در کارگاه‌ها و کلاس‌ها از آموزش‌های حوزه پیشگیری بهره‌مند شده‌اند.

افتتاح بخش IMRT توسط مهرانه

منحصربفردترین مرکز "درمان پیچیده سرطان"  شمالغرب کشور در زنجان راه‌اندازی می شود .

مسئول کلینیک تخصصی مهرانه در آخرین خبرهای خود، گفت: در آینده نزدیک  بخش IMRT یا "درمان پیچیده سرطان" که در شمالغرب کشور منحصربفرد می باشد در این مرکز راه اندازی خواهد شد.

جواد گرانمایه با اشاره به خدمت 3 ساله کلینیک تخصصی مهرانه به مناسبت گرامیداشت افتتاح رسمی  مرکز رادیوتراپی در 23 آبان سال 93 گفت: خداوند را شاکریم که سه سال در خدمت بیماران عزیز استان و تمام نقاط کشور بودیم و بیش از 2300 نفر از عزیزان مبتلا به سرطان را با تجهیزات پیشرفته و کادر مجرب مورد مداوا قرار دادیم و کلیه تجهیزات پزشکی روز دنیا را در اختیار گرفته ایم تا بهترین کیفیت درمان را در سطح کشور به بیماران ارائه دهیم. در کنار این خدمات بیش از 1400 نفر روز از امکانات مهمانسرای مهرانه بهره مند شدند.

وی ادامه داد:  از ابتدای مهر 96 بخش شیمی درمانی با پیشرفته ترین امکانات و استانداردهای روز دنیا با ظرفیت 47 تخت و بخش هایپرترمیا، تکنولوژی جدید درمان مورد بهره برداری قرار گرفته و خدمات لازم را ارائه می دهد.

مسئول کلینیک تخصصی مهرانه افزود: در آینده نزدیک نیز بخشIMRT یا "درمان پیچیده سرطان" که در شمالغرب کشور منحصربفرد است در این مرکز راه اندازی خواهد شد.

گزارش: زهرا ملابابایی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز