خبرگزاری کار ایران

معاون گردشکری استان اردبیل:

تسهیلات اشتغال‌زایی برای توسعه گردشگری روستایی اعطا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۶۵۴

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل از اختصاص تسهیلات اشتغال زایی برای توسعه گردشگری و رونق صنایع دستی خبر داد.

به گزارش ایلنا، قادر تقی زاده با اعلام این خبر تصریح کرد: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی یک میلیارد و 500 میلیون دلار به منظور ارائه تسهیلات برای طرح های اشتغال زایی روستایی پیش بینی شده است.

وی افزود: این تسهیلات برای دستگاه های اجرایی مختلف ازجمله جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری  وتعدادی از دستگاه ها در نظر گرفته شده و برای اشتغال زایی در شهرهای با جمعیت کمتر از 10 هزار نفر به صورت سرمایه در گردش و در روستاها برای طرح های مختلف با نرخ بهره شش درصد پرداخت می شود.

معاون گردشگری استان با تاکید به اینکه 70 درصد از تسهیلات به صورت استانی و 30 درصد به صورت ملی پرداخت می شود، اضافه کرد: فعلا سهم استان ها از میزان تسهیلات مشخص نیست و به محض تعیین سهم دقیق استان ها ، متقاضیان می توانند با مراجعه به اداره کل ومعرفی به بانک، از این تسهیلات برخوردار شوند.

تقی‌زاده حوزه های اعطای تسهیلات را کشاورزی، فرش دستبافت، صنایع دستی، خدمات، گردشگری و فن آوری اطلاعات و... برشمرد و تاکید کرد: با تخصیص این تسهیلات از طرف بانک ها ، جمعا  12 هزار میلیارد تومان تسهیلات در کل کشور برای این بخش پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه بانک های توسعه، کشاورزی، پست بانک، بانک رفاه و صندوق کارآفرینی برای پرداخت تسهیلات ماموریت یافته است، اضافه کرد: در استان اردبیل هر شخصی که درحوزه گردشگری وصنایع دستی  متقاضی تسهیلات باشد، طرح وی مورد بررسی قرار گرفته وبه بانک های عامل معرفی خواهد گردید.

تقی زاده متذکر شد: ایجاد اقامتگاه های بوم گردی و سنتی ، دهکده های ییلاقی و محیط های گردشگری روستایی و عشایری  از ظرفیت های توسعه گردشگری روستایی استان است که می تواند با بهره گیری از این تسهیلات رونق مطلوبی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برای دریافت تسهیلات بین دستگاه های اجرایی رقابت ایجاد شده، به ضرورت توجه به جذب تسهیلات این بخش  اشاره کرد و افزود :هر دستگاهی که نتواند تسهیلات تخصیص یافته را جذب کند امکان جذب تسهیلات مذکور توسط سایر دستگاه ها وجود دارد.

تقی زاده اضافه کرد : از کل تسهیلات 10 درصد به صنایع دستی و 10 درصد به بخش گردشگری تخصیص یافته است و درواقع 20 درصد از کل تسهیلات متعلق به بخش گردشگری و صنایع دستی استان خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز