خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

طرح میان وعده سالم در ۳۰ درصد از مدارس استان کرمان اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۵۲۹

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: طرح میان وعده سالم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در بیش از ۳۰ درصد از مدارس استان اجرا می شود.

به گزارش ایلنا از کرمان، محمد محسن بیگی در نشست کمیته ایمنی و تغذیه سالم مدارس استان کرمان با بیان اینکه تغذیه سالم نقش موثری در تسهیل فرایند یاددهی – یادگیری دارد، خاطر نشان کرد: اگر دانش آموزان در سن کودکی با اهمیت تغذیه سالم و نقش آن در زندگی سالم آشنا شوند زمینه سلامت جسمی آنها در سنین میانسالی و سالمندی فراهم می شود.

وی از تعامل موثر و مفید دانشگاه علوم پزشکی با آموزش و پرورش استان تقدیر کرد و از انعقاد تفاهم نامه همکاری آموزش و پرورش استان با دانشگاه علوم پزشکی در زمینه‌های تغذیه سالم، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، وارنیش تراپی و ... خبر داد.

 محسن بیگی با بیان اینکه طرح میان وعده سالم در ۳۰ درصد از مدارس استان کرمان اجرا می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز استان زیر پوشش این طرح قرار گیرند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان بر مناسب‌سازی فضای بوفه‌های مدارس و نظارت جدی بر مواد غذایی که در آنها توزیع می‌شود، تاکید کرد.

محمد محسن بیگی به تشکیل کمیته ایمنی تغذیه سالم در مدارس استان اشاره و خاطر نشان کرد: فرهنگ‌سازی تغذیه سالم در بین دانش آموزان نقش موثری در نهادینه شدن آن در جامعه و خانواده ها دارد.

وی بر استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان در زمینه تغذیه سالم در مدارس تاکید کرد و گفت: طرح تغذیه‌سالم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در ۲۰ مدرسه شهر کرمان از ابتدای آذرماه به صورت پایلوت استانی اجرا می شود و پوشش ۳۰ درصد از مدارس استان  به تبع آن در سال تحصیلی جاری در دستور کار قرار دارد.

بر پایه این گزارش نشست کمیته ایمنی و تغذیه سالم مدارس استان کرمان  با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان و جمعی از کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش استان برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز