خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد در نشست مشترک با اهالی رسانه:

هرگونه توسعه در یزد نیازمند تامین منابع آب است

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۹۳۷

استاندار یزد با بیان اینکه اصلی‌ترین مشکل کشور، سامان دادن معیشت مردم و اقتصاد کشور است، گفت: همه گروه ها و فعالین سیاسی باید توجه کنند که رقابت سالم در فضای سیاسی کشور، در بستر یک کشور توسعه یافته با اقتصاد پویا ممکن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود زمانی قمی در نشست مشترک با اهالی رسانه استان یزد اظهار داشت: مسلما قبل از پرداختن به هر مسئله‌ای در استان یزد باید به مسئله آب بپردازیم چرا که هرگونه توسعه ای نیازمند تامین منابع آبی استان است.

وی با تاکید بر اینکه همه گزینه‌های تامین آب برای یزد باید پیگیری شود، گفت: هم موضوع انتقال آب از سرشاخه‌های کارون را پیگیری می‌کنیم و هم انتقال آب‌های جنوب‌کشور به استان یزد در دستورکار خواهد بود.

زمانی قمی ادامه داد: متاسفانه صنعت در بسیاری نقاط کشور بدون توجه به مسائل زیست محیطی شکل‌گرفته اما از این به بعد با توجه به جایگاه معدنی یزد، باید شاهد شکل گیری صنایع هایتک و بدون آلایندگی در حوزه معدن یزد باشیم.

استاندار یزد با اشاره به ثبت‌جهانی بافت تاریخی‌یزد، گفت: باید از ظرفیت ثبت‌جهانی و همچنین ظرفیت‌هایی مثل کویر و گردشگری سلامت برای توسعه و پویای اقتصاد استان کمک بگیریم.

وی همچنین به تشکیل اتاق فکر نخبگان استان اشاره کرد و گفت: این اتاق فکر از نخبگان و صاحب نظران استان تشکیل می شود تا اولویت های توسعه استان را مشخص و هدف گذاری کند.

زمانی قمی تاکید کرد: از تیم اقتصادی استان انتظار فعالیت روزمره ندارم بلکه این تیم باید از موجودی حوزه اقتصاد صیانت کرده و صدمات وارده را نیز جبران کند. هرچند امکان درمان همه صدمات وجود ندارد اما باید برای کاهش این صدمات تدابیر ویژه بیاندیشیم.

وی در پایان گفت: به عنوان استاندار، مجری سیاست های دولت خواهم بود و تیم خود را از افراد همسو انتخاب می کنم اما این منافاتی با اتحاد و همدلی همه نیروها در استان ندارد و از همه کسانی که دل در گرو توسعه دیار یزد دارند دعوت به کمک و همیاری می کنم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز