خبرگزاری کار ایران

مدیر پایگاه جهانی شهر سوخته خبرداد:

آغاز شانزدهمین فصل کاوش‌های باستانی شهر سوخته/ همکاری باستان شناسان ایرانی و ایتالیایی برای کاوش

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۰۲۹

مدیر پایگاه جهانی شهر سوخته از آغاز شانزدهمین فصل کاوش‌های باستانی در این شهر با حضور باستان شناسان ایرانی و ایتالیایی خبرداد.

به گزارش ایلنا، روح الله شیرازی با اعلام این خبر اظهار داشت: در شانزدهمین فصل کاوش در شهر سوخته باستان شناسان ایرانی و ایتالیایی با هدف دستیابی به بخش‌های صنفی و کارگاه‌ها و انبارهای عمومی شهر سوخته فعالیت دارند.

شیرازی افزود: این فصل از کاوش در قسمت‌های یادمانی و گورستان‌های شهر سوخته که شامل آثاری از عصر مفرغ است انجام می‌شود تا به فناوری‌های صنعتی مردم این شهر دست پیدا کنیم.

مدیرپایگاه جهانی شهر سوخته گفت: در سال‌های گذشته کاوش‌های انجام شده منتج به یافتن آثاری چون اولین چشم مصنوعی تاریخ و اولین انیمیشن جهان شده است.

سرپرست هیات کاوش شهر سوخته هم گفت: هم اکنون در حال آماده‌سازی کارگاه‌هایی جهت انجام کاوش‌های باستان شناسی شهر سوخته هستیم و پیش‌بینی ما این است که تا پایان فصل به انبارهای عمومی شامل انبار مواد خوراکی و انبار کانی شهر دست پیدا کنیم.

سجادی افزود: این کاوش‌ها از سال 76 با مولفه‌هایی چون بازسازی جامعه مردم قدیم سیستان، شناسایی شرایط آب و هوایی هزاره سوم قبل از میلاد در این منطقه،  وضعیت حیات انسانی، گیاهی و جانوری شهر سوخته در حال انجام است.

شانزدهمین فصل کاوش باستان شناسی شهر سوخته به مدت 60 روز ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز