خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

بهره‌مندی 15 هزارنفر از خدمات قرآنی اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۹۷۲

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف سیستان و بلوچستان گفت: سالانه 15 هزار نفر از خدمات قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان بهره مند می‌شوند .

مرتضی کوچکی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در طول پنج سال گذشته بیش از 75 هزار نفر در برنامه‌های قرآنی این اداره نظیر ، مسابقات قرآنی، طرح حفظ قرآن کریم ، آزمون ها و دوره های تربیت مربی قرآنی و همچنین مستند سازی توانایی ها و محفوظات قرآنی شرکت داشته اند.

وی افزود : اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان وبلوچستان از مجموع 19 شهرستان استان تنها در 3 شهر زاهدان و زابل و ایرانشهر اداره اجرایی دارد و با همه این نقیصه ها توانسته سالانه به بیش از 15هزار نفر خدمات قرآنی ارائه کند.

مرتضی کوچکی گفت: از سال 90 طرح قرآنی با عنوان تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در سازمان اوقاف با هدف تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور با اتکا به پتانسیل بقاع متبرکه و موقوفات قرانی راه اندازی وپایه ریزی شد و استان سیستان و بلوچستان تنها با 3 بقعه و 40 موقوفه در این مسیر آغاز به فعالیت کرد.

کوچکی گفت : با همه کاستی ها و محرومیت ها در طول این سال ها اوقاف استان با سعی و تلاش مضاعف و با ایجاد تعامل با مردم ، آموزش و پرورش، موسسات قرآنی و محافل قرآنی مساجد ، زندان ها و ارگان های انتظامی و امنیتی و مرزبانی فعالیت قرآنی خود را با اهداف مقدس سازمانی توسعه داده و در این راه ضمن کسب موفقیت های خوب وبا ایجاد موقوفات قرآنی در طول پنج سال اخیر تلاش خود را برای توسعه فرهنگ قرآنی در استان انجام می دهد .

 استان گفت : مشارکت بانوان در برنامه های قرآنی بواسطه فراغت و علاقه مضاعف نسبت به آقایان 8درصد بیشتر است بطوری که 54درصد از مخاطبان قرآنی اوقاف استان خانم و 46درصد را آقایان تشکیل می دهند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز