خبرگزاری کار ایران

از میدان امام حسین تا حرم عبدالعظیم انجام شد؛

پیاده‌روی 17 کیلومتری بازماندگان اربعین در تهران

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۴۸۸

هزاران نفر از عزاداران حسینی و بازماندگان اربعین در تهران مسیر 17 کیلومتری میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهر ری را پیاده روی کردند.

به گزارش ایلنا، جاماندگان اربعین حسینی صبح امروز پنج شنبه مانند سال‌های گذشته و همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان از ۳ نقطه به سوی قبله تهران حرکت کردند.

مردم متدین و همیشه در صحنه پایتخت ایران، امروز با پای پیاده از ۳ مسیر و به یاد پیاده روی مسیر نجف به کربلا به سوی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) حرکت کردند، تا به مردم دنیا پیام عشق و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت را اعلام کنند.

این مراسم باشکوه از ساعت ۶:۳۰ صبح و با سردادن شعارهای «لبیک یا حسین (ع)»، «لبیک یا زینب (س)» و «یا لثارات الحسین» مراسم اربعین حسینی در پایتخت را آغاز کردند و میلیون ها نفر از عاشقان سید و سالار شهیدان، در این مسیرها به عزاداری پرداختند.

ایستگاه های صلواتی متعددی نیز در مسیر ۱۷ کیلومتری توسط دوستداران و علاقه مندان به اهل بیت عصمت و طهارت برپا شده بود و از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت پذیرایی می کرد.

حضور نیروهای انتظامی در این مراسم برای تسهیل در عبور و مرور عزاداران پیش بینی شده بود.

گروه اول عزاداران حسینی از میدان امان حسین(ع) حرکت کرده و پس از عبور از خیابان ۱۷ شهریور، میدان شوش، خیابان فداییان اسلام به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آمدند و گروه دوم از حرم مطهر امام زاده حسن(ع) حرکت کرده و عزاداران پس از طی خیابان امین الملک، خیابان قزوین، میدان حق شناس، میدان بهمن و خیابان شهید رجایی به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) رسیدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز