خبرگزاری کار ایران

به منظور صیانت از منابع آب و حفظ محیط زیست یزد

نصب آب شیرین‌کن روی چاه‌های کشاورزی ممنوع شد

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۱۳۷

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد اعلام کرد: نصب دستگاه‌های آب شیرین کن بر روی چاه‌های آب کشاورزی ممنوع است.

به گزارش ایلنا، «سید محمد طباطبائی» در مورد استفاده از دستگاه های آب شیرین‌کن بر روی چاههای آب کشاورزی، اظهار کرد: براساس دستورالعمل وزارت نیرو و با توجه به اینکه استفاده از این دستگاه‌ها  پیامدهای مخرب و جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد  لذا نصب دستگاه‌های آب شیرین کن بر روی چاه‌های آب کشاورزی ممنوع است.

وی افزود: به منظور صیانت از منابع آب و حفظ محیط زیست از جمله جلو‌گیری از افت کمی و کیفی منابع آب زیرزمینی، ممانعت از تخلیه پساب‌های خروجی آب شیرین‌کن‌ها  علاوه بر ترغیب سایرین به اضافه برداشت از منابع آب زیرزمینی موجب افزایش شوری و نهایتا ایجاد پدیده فرونشست زمین و فروچاله و مرگ آبخون‌ها می‌شود که همین امر باعث شد تا نصب دستگاه‌های آب شیرین کن روی چاه‌های آب کشاورزی ممنوع شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری  شرکت آب منطقه‌ای یزد با اشاره به بحران کم آبی در شهرستان‌هایی مانند تفت، عنوان کرد: در شهرستان تفت  از لحاظ نوع مصرف 65 درصد برداشت آب در بخش کشاورزی ، 28 درصد دربخش شرب و بهداشت و هفت درصد دربخش صنعت مصرف می‌شود .

طباطبایی، پر و مسلوب المنفعه کردن 18حلقه چاه فاقد پروانه و مضر به مصالح عمومی، اصلاح و تعدیل 30پروانه بهره‌برداری آب بر اساس آئین‌نامه مصرف بهینه، مسدود کردن 28 حلقه چاه فاقد پروانه و مضر به مصالح عمومی را جزء  اقداماتی دانست که باید در راستای طرح‌های مصوب ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان در سال 1396 انجام شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز