خبرگزاری کار ایران

فرماندار قشم مطرح کرد:

همکاری‌های مشترک تجاری قشم و عمان شتاب می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۷۰۳

فرماندار شهرستان قشم گفت: همکاری‌های اقتصادی- تجاری و سرمایه‌گذاری با حضور تجار و بازرگانان کشور عمان و شهرستان قشم شتاب می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا نصری در جمع نمایندگان رسانه‌های‌گروهی اظهار داشت: کشور عمان از دیر باز مشترکات فرهنگ و تجاری گسترده‌ای با کشورمان داشته و در این دولت نیز با همت دولتمردان، همکاری‌های هرمزگان و قشم روندی رو به رشد داشته است.
 
وی از صادرات 95 هزار تنی میوه و تره‌بار از استان هرمزگان به عمان به‌عنوان نمونه بارزی از توان تجارت و رفع نیازهای صادرات و واردات دو طرف یاد کرد و افزود: با بازدیدهای انجام‌شده از سیمان، در و پنجره‌سازی و اسکله کاوه، امیدواریم همکاری‌ها آینده بیش‌ از پیش در حوزه تجارت، سرمایه‌گذاری و توریسم افزایش یابد.
 
فرماندار قشم همچنین استقبال عمانی‌ها برای واردات احشام به این کشور را نشان از بازار خوب عمان برای قشم و استان هرمزگان در حوزه دامپروری دانست و بر ضرورت فراهم آمدن تسهیلات به‌منظور صادرات دام به عمان تأکید کرد.
 
وی با اشاره به مغفول ماندن بخش‌هایی از نیازها و ظرفیت‌های عمان و استان هرمزگان و قشم، اضافه کرد: امیدواریم با فراهم آمدن زمینه‌های رفت‌ و آمد هیئت‌های تجاری و اقتصادی، با توجه به مزیت‌های وجود منطقه آزاد در قشم، شاهد حضور بیشتر عمانی‌ها در بازار قشم باشیم.
 
نصری همچنین از علاقه‌مندی عمانی‌ها به انواع تولیدات سیمان و کلینکر و همچنین مصالح ساختمانی در قشم گفت و افزود: با افزایش تبادلات تجاری، علاوه بر رفع نیازهای منطقه، می‌توان از مزیت‌های هم‌جواری و نزدیکی جغرافیایی و معافیت‌های مالیاتی قشم به‌عنوان بخشی از ظرفیت‌های این منطقه برای توسعه تبادلات تجاری بهره برد.
 
قشم با 150 هزار نفر جمعیت، یکی از نزدیک‌ترین مناطق کشورمان به عمان است و تبادلات تجاری- مسافرتی قشم نیز از سه سال گذشته تاکنون روندی رو به رشد داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز