خبرگزاری کار ایران

با هدف بررسی مشکلات شهر صورت گرفت؛

دیدار شهردار و اعضای شورای شهر با امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۶۹۶

شهردار و اعضای شورای شهر تبریز با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شکور اکبرنژاد در دیدار اعضای شورا و شهردار تبریز با نماینده ولی فقیه با تشکر از حجت الاسلام دکتر آل هاشم با بیان اینکه تمام اعضای شورای شهر تلاش دارند در زمینه اشتغال و جذب سرمایه گذاری فعالیت کنند، گفت: ما برای جذب سرمایه‌گذار در زمینه‌های توریست سلامت و گردشگری فعالیت خواهیم کرد و تبریز ۲۰۱۸ یکی از مهمترین فرصت های پیش روی ماست که از آن باید به نحو احسن استفاده کنیم.

 رئیس شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: در مجموعه شهرداری از پتانسیل نیروی کار بالا برخورداریم که اگر از آن بتوانیم با برنامه ریزی صحیح استفاده کنیم موجب تسریع امور خواهد شد ولی در غیر این صورت با یک مشکل بزرگ و مانع اساسی برخورد خواهیم کرد.

 اکبرنژاد تصریح کرد: ما در مجموعه شورا و شهرداری تلاش داریم امکان فساد را به حداقل برسانیم و این کار با همکاری تمام مجموعه های مدیریتی شهر و استان ممکن خواهد بود. او افزود: در گذشته از مفر هایی که ایجاد شده بود برخی از اتفاقات ناگوار برای شهر رخ داده است که در این دوره باید جلوی آنها  گرفته شود.

او از حساسیت شورا در حفظ و گسترش فضای سبز خبر داد و گفت: کسب درآمد از راه ماده ۱۰۰ و فروش تراک شهر فروشی است و باید دنبال کسب درآمد پایدار باشیم. رئیس شورای شهر تبریز در این دیدار به ضرورت آموزش برای پرسنل شهرداری تاکید کرد و افزود: در ۶۶ بند سیاست های بودجه ای سال ۹۷ را به شهرداری ابلاغ کرده ایم و امیدواریم بر مبنای آنها بودجه سال آینده تنظیم و تقدیم شورا شود.

او با بیان اینکه در جلسه انتخاب شهردار، شورای شهر و شهردار منتخب با همدیگر در ۱۱ بند تفاهم نامه امضا کرده اند گفت: در برخی موارد کارهایی انجام می دهیم که فراتر از وظایف شورای شهر است و امیدواریم در سال های آتی این اتفاق نیفتد.

 او در پایان گفت: امیدواریم با استفاده از نظر کارشناسان مجرب شهر به توسعه و پیشرفت برسد.

شهردار تبریز در دیدار اعضای شورای شهر و شهردار تبریز با نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد کارای ما برای رضای خداوند و شهروندان و در چهارچوب قانون باشد گفت: برنامه های علمی تدوین کرده ایم که پس از تصویب شورا به دنبال اجرای آن خواهیم بود.

باهر  با اشاره به اینکه افق برنامه های تدوین شده ارتقا شاخص کیفیت زندگی در شهر تبریز است اظهار داشت: در دوره جدید در اتاق های شیشه ای مخصوصا در خصوص موضوع سرمایه گذاری تصمیم گیری خواهیم کرد. او ادامه داد: استفاده از مدیران پاکدست در اولویت است و با این مدیران می توان کارهای مهمی انجام داد.

شهردار تبریز با بیان اینکه در مجموعه شهرداری مشکل مالی وجود دارد گفت: با همدلی و همراهی همه مسئولین می شود از این شرایط خارج شد.

باهر در پایان با بیان اینکه با درایت نماینده محترم ولی فقیه در استان مسائلی که پس از انتخاب شهردار بوجود آمده بود حل شد گفت: از شما میخواهیم همیشه ما را از رهنمودهای خود بهره مند کنید.

 او افزود: از فرصت خدمت به مردم نهایت استفاده را خواهیم کرد و بدور از مسائل حزبی و جناحی و سیاسی بهترین خدمات را به مردم ارائه خواهیم نمود.

حجت الاسلام آل هاشم در دیدار با اعضای شورا و شهردار تبریز با بیان اینکه رمز موفقیت و شورا و شهردار در اتحاد با یکدیگر است گفت: شورا و شهرداری باید اتفاقات و خاطرات تلخی که در ادوار گذشته در ذهن مردم نقش بسته است را بزداید. او ادامه داد: در ذهن مردم موضوعاتی از گذشته وجود دارد که ابتدا باید از دیدگاه و ذهنیت مردم پاک شود و اینکه چگونه این کار قرار است انجام شود به تدبیر شورا و شهرداری مربوط است.

امام جمعه تبریز گفت: در موضوع تبریز ۲۰۱۸ انتظار داریم به موضوعات مذهبی دقت بیشتری شود و در برنامه مدون به این امور رسیدگی شود. او افزود: تبریز مثل دیگر شهرهای کشور نیست، مقام معظم رهبری اینجا را به عنوان سر ایران معرفی کرده اند.

حجت الاسلام آل هاشم در بخش دیگری از سخنانش به موضوع استفاده از مدیران پاکدست اشاره کرد و اظهار داشت: در انتصابات شهردار محترم باید دقت کند تا از مدیران پاکدست استفاده کند و زمانیکه قرار است این مسئولیت را تحویل دهند به صفت پاکدستی شهره باشند.

او تصریح کرد: شورا و شهرداری نباید اختلاف داشته باشند و این را به مردم در عمل نشان دهند که هیچ اختلافی با هم ندارند.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: در نوع برخورد شهردار با اعضای شورا نباید موضوع اینکه چه کسی به شهردار رای داده و چه کسی رای نداده موثر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه مردم از مسائل سیاسی و جناحی خسته شده اند گفت: شهرداری تمام توانش را بر خدمت به مردم بگذارد، بزرگترین کاری که در نظام جمهوری اسلامی می توان انجام داد خدمت به مردم است.

او در بخش دیگری از سخنانش با درخواست از شهرداری برای همکاری با نهادهای مسئول برای احیای اماکن مذهبی گفت: درست است که تمام اماکن مسئول دارد اما انتظار داریم شهرداری در این خصوص با نهادهای مسئول همکاری کند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه شهردار تبریز از بدنه شهرداری است و آشنا به موضوعات است ادامه داد: با پشتیبانی شورا، شهردار تبریز می‌تواند با فساد برخورد کند و با خدمت به مردم کارها را پیش ببرد. من به آینده امیدوارم.

او با درخواست از شهردار مبنی بر تکریم و احرتام به مراجعین شهرداری گفت: تلاش کنید همراه با اینکه به قانون عمل می کنید رضایت نسبی مراجعین را هم جلب کنید.

مجید خدابخش در دیدار با شهردار جدید و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: حضور تفکرات و تجربه‌های مختلف در شورای شهر تبریز موجب جلب اعتماد مردم و اداره بهتر شهر می‌شود و امیدوارم شهردار جدید نیز با عزم و اراده و امیدواری مضاعف و همکاری و انسجام شورای شهر بتواند مشکلات را حل کند.

وی افزود: مشکلات همیشه هست و مهم این است که با اراده و اخلاص در خدمت به مردم می‌توان بر مشکلات غلبه کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با اعلام حمایت کامل از مدیریت واحد و هماهنگ شهری در تبریز، گفت: مدیریت واحد شهری یک تجربه و روش موفق در دنیای امروز است و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی با شهرداری تبریز نیز از اولویت‌های ماست.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ظرفیت خوبی هستند که می‌توانیم با همکاری آنان طرحی را در زمینه مدیریت واحد شهری تهیه کنیم تا به صورت قانونی اجرا شود.

خدابخش با تأکید بر اینکه باید از روش‌های روز دنیا برای اداره شهرها استفاده کنیم، گفت: امروز شهرداری باید از طریق سرمایه‌گذاری اداره شود و ساختار شهرداری تبریز هم باید در این جهت اصلاح شود.

وی با بیان اینکه وجود بروکراسی و پیچ‌وخم‌های اداری را قبول داریم، افزود: ذهنیت دستگاه‌های اجرایی و حتی رویکرد قوانین نظارتی در جهت هزینه‌کرد بودجه دولتی است؛ در حالی‌که امروز منابع دولتی بسیار محدود است و نگاه‌ها باید تغییر یابد.

خدابخش تصریح کرد: اکنون در فضایی هستیم که باید سرمایه‌های داخلی و خارجی را جذب و به سمت نیازهای جامعه هدایت کنیم و لازم است که از الگوهای موفق سرمایه‌گذاری حمایت شود.استاندار آذربایجان شرقی افزود: مترو در اولویت طرح‌های شهری تبریز است و اجرای این طرح نیز باید از طریق سرمایه‌گذاری تسریع یابد.

ایرج شهین باهر، شهردار تبریز هم در این دیدار برنامه‌ریزی تخصصی برای اداره شهر در چهار سال آینده را مهم‌ترین رویکرد خود عنوان کرد و با تأکید بر مدیریت هماهنگ شهری، همدلی، همکاری و نگاه مثبت دستگاه‌های اجرایی استان به مجموعه شهرداری را خواستار شد.

شکور اکبرنژاد، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز هم بخشی‌نگری را آفت مدیریت شهری دانست و ابراز امیدواری کرد با مدیریت استاندار آذربایجان شرقی، انرژی دستگاه‌های اجرایی در جهت تقویت همدیگر صرف شود.

گفتنی است وزیر کشور روز گذشته طی حکمی با استناد به مصوبه شورای اسلامی شهر و تایید فرمانداری تبریز، حکم انتصاب ایرج شهین‌ باهر به عنوان شهردار تبریز امضا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز