خبرگزاری کار ایران

آغاز نخستین سوگواره اربعین در سیستان و بلوچستان/ شروع هفته کتاب از 20 آبان ماه

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۳۴۰

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین سوگواره اربعین حسینی(ع) از عصر امروز در سیستان و بلوچستان آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا حسین مسگرانی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: نخستین مراسم سوگواری اربعین حسینی (ع) برای اولین بار در قالب عکس، خوشنویسی،نمایشنامه های مذهبی،شعر و دلنوشته در سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

وی افزود:نمایش‌های خیابانی با مضمون سوگواری اربعین در شهر‌های زابل،سراوان ،ایرانشهر و نیکشهر برگزار می شود.

مسگرانی عنوان کرد: تاکنون 50 اثر نستعلیق و شکسته  در زمینه خوشنویسی و 20 اثر نمایشگاه برای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ارسال شده و در پایان از 3 نفر تقدیر خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: 50 اثر در زمینه شعر و دلنوشته از شهرهای مختلف استان برای این اداره کل ارسال شده که 6 اثر جهت تقدیر در سوگواره انتخاب خواهد شد .

وی با اشاره به برگزاری نمایش فاخر "خورشید کاروان" در شهرهای زاهدان،هامون ،خاش،ایرانشهر و چابهار ،افزود: نخستین سوگواره اربعین حسینی(ع) از عصر امروز در شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان آغاز خواهد شد.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: با توجه به آغاز برنامه های هفته کتاب که از روز شنبه 20  آبان ماه به مدت یک هفته برگزار می شود،برنامه‌های متعددی برای این هفت روز تبیین و برنامه ریزی شده است.

مسگرانی در خصوص عناوین برنامه های هفته کتاب در استان گفت: "کتاب،اهالی قلم و رسانه"، "کتاب،فضای مجازی و جهان دیجیتال"، "کتاب و جامعه دانشگاهی"، "کتاب،کودک و نوجوان و خانواده"، "کتاب،کتابخوانی و کتابدار"، "کتاب،ناشران،کتابفروشان و اقتصاد مقاومتی"،"کتاب،حیات طیبه و انقلاب اسلامی"، از جمله برنامه های تبیین شده در هفته کتاب و کتابخوانی در سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: طرح های متفاوتی بمنظور توسعه و تجهیز کتابخانه های استان در نظر گرفته شده و طرح های متفاوتی از شهرهای مختلف استان ارسال شده که امیدواریم تایید شود.

مسگرانی پایتخت فرهنگی کتاب،باشگاه کتاب و کتابخوانی و شهر کتاب را از جمله برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای آینده دانست و افزود: اختتامیه جام باشگاه های کتاب در سه شهر چابهار،ایرانشهر و زهک برگزار خواهد شد .

این مسوول با اشاره به آغاز چهارمین فراخوان کتاب سال در استان گفت: افتتاحیه این فراخوان همزمان با افتتاح نمایشگاه سراسری کتاب در اسفندماه خواهد بود.

وی در پایان از رونمایی آثار جدید منتشره در شهر های مختلف استان خبر داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز