خبرگزاری کار ایران

از ابتدای سال تاکنون صورت گرفت؛

صادرات بیش از 14 میلیون بشکه میعانات گازی از بزرگترین فاز پارس‌جنوبی

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۳۲۴

فاز 12 پارس جنوبی بزرگ‌ترین فاز طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی از ابتدای سال تاکنون بیش از 14 میلیون و 461 هزار بشکه میعانات گازی تولید و به خارج از کشور صادر کرده است.

به گزارش ایلنا، سید محمد مهدی هاشمی سرپرست پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی همچنین افزود: پالایشگاه نهم که وظیفه بهره برداری از فاز 12 پارس جنوبی را بر عهده دارد، به عنوان بزرگترین پالایشگاه خاورمیانه، اکنون 11 درصد از گاز مورد نیاز کشور را تامین می‌کند.

وی افزود: در همین بازه زمانی بیش از 13 هزار و 255 میلیون مکعب گاز شیرین سازی و به شبکه سراسری گاز منتقل شده است.

هاشمی با اشاره به انجام عملیات تعمیرات اساسی در پالایشگاه نهم، گفت: با تمام توان برای تولید پایدار گاز هموطنان در فصل سرما آمادگی داریم.

فاز 12 میدان گازی با برخورداری از ذخایر درجا معادل 600 میلیارد متر مکعب حدود 5 درصد از ذخایر میدان گازی پارس جنوبی را به خود اختصاص داده است .

گازطبیعی تولیدی این فاز با طی مسافت حدود 150 کیلومتر از بستر دریا به پالایشگاه خشکی به منطقه تمبک واقع در 15 کیلومتری شرق کنگان منتقل می‌شود.

تولیدات این فاز معادل سه فاز استاندارد پارس جنوبی است و بهره برداری از آن اسفند 93 آغاز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز