خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای فنی استان البرز مطرح شد؛

صرفه‌جویی هزار میلیاردی با تکمیل آزاد راه تهران-شمال

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۹۴۴

استاندار استان البرز گفت: با تکمیل آزاد‌راه تهران-شمال بار ترافیکی استان‌های‌تهران،قزوین و البرز کاهش یافته و به لحاظ مصرف سوخت و کاهش زمان تردد هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در پنجمین جلسه شورای فنی استان البرز اظهار داشت: 35 کیلومتر از بزرگراه تهران- شمال در استان البرز قرار دارد که پیشرفتی در حدود 40 درصد دارد.

نجفی با تاکید بر لزوم رفع معارضان در قطعات حوزه استحفاظی‌البرز برای تکمیل آزاد راه تهران - شمال افزود: بار ترافیک استان‌های تهران، قزوین و البرز با تکمیل آزادراه تهران- شمال با کاهش هزار میلیارد صرفه‌جویی در سوخت و زمان تعدیل می‌یابد.

وی تکالیف استان را برای تکمیل آزاد راه تهران - شمال مورد بررسی قرار داد و اضافه کرد: این طرح به جهت صرفه جویی 1000 میلیارد تومانی سوخت و کاهش زمان تردد بسیار حائز اهمیت است.

نجفی با اشاره به قیمت بالای مصالح ساخت گفت: فعال شدن چنین پروژه‌هایی حرکت بزرگی در اقتصاد کشور و سهولت مردم در تردد از این آزاده راه مد نظر است و این آزاد راه بخشی از ترافیک تهران به قزوین را نیز کاهش خواهد داد.

وی با تاکید بر لزوم همکاری همه دستگاه‌های مرتبط  از جمله منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و محیط زیست افزود: در خصوص تکمیل بزرگراه همت و تهران - کرج در جریان سفر نوبخت بخشی از دغدغه‌های معارضان پیگیری شد.

البرز به جهت قرارگیری در مسیر 14 استان شمال و شمال غربی کشور و نزدیکی به پایتخت به لحاظ تردد خودرویی در ردیف استان‌های نخست کشور قرار دارد.

قطعه یک آزاد راه تهران شمال به طول 32 کیلومتر از تقاطع آزادگان و شهید همت شروع می‌شود و به سه راهی شهرستانک می‌رسد.

با افتتاح این قطعه قسمتی از راه فعلی که از کرج می‌گذرد، مسیر تهران به شمال حدود 61 کیلومتر کوتاهتر می‌شود.

این‌طرح هم‌اکنون بیش از 85 درصد پیشرفت‌کار دارد و قطعه دوم این طرح نیز تعیین تکلیف‌شده و برای قطعه سوم مذاکره با فایناسرهای خارجی در حال انجام است.

این طرح در 185 جبهه آزاد راه و با هزار و 375  دستگاه ماشین آلات در حال تکمیل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز