خبرگزاری کار ایران

ذوالفقاری خبرداد:

کاهش کیفیت هوا در نوار غربی و برخی نواحی مرکزی کشور/ هوای استان مرکزی غبارآلود می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۸۵۸

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت: توده گرد و خاک به سمت ایران حرکت کرده که در دو روز آینده موجب کاهش کیفیت هوا در نوار غربی و برخی نواحی مرکزی کشور می‌شود.

به گزارش ایلنا، مرتضی ذوالفقاری اظهار داشت: بررسی تصاویر ماهواره نشان‌دهنده ایجاد توده بزرگی از گرد و خاک در کشور عراق است و الگوی نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد این توده گرد و خاک به سمت ایران حرکت کرده که در دو روز آینده موجب کاهش کیفیت هوا در نوار غربی و برخی نواحی مرکزی کشور می‌شود.

وی بیان کرد: بر این اساس احتمال افزایش شدید غلظت ذرات معلق موجود در جو و کاهش کیفیت هوا طی فردا(سه شنبه) در استان مرکزی پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: به دلیل تغییرات فشار هوا و ناپایداری در سطوح میانی جو سرعت وزش باد در نواحی شمال غرب کشور و برخی از مناطق غرب و شمال کشور امروز شدید است و این شرایط با شدت کمتر در استان مرکزی موجب افزایش سرعت باد در برخی از مناطق استان به ویژه مناطق شمال و غرب می شود.

ذوالفقاری تصریح کرد: وضعیت هوای استان مرکزی در روز سه شنبه صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و گرد و خاک و برای روز چهارشنبه صاف تا کمی ابری و غبار آلود همراه با وزش باد و احتمال گرد و خاک محلی پیش بینی شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز