خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا مطرح کرد:

شایسته نیست سواحل آستارا مانند حلبی آبادها به نظر برسد

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۶۰۳

فرماندار آستارا گفت: شایسته نیست که سواحل شهری مثل آستارا مانند حلبی آبادها به نظر برسد، باید از همین امروز سواحل «سفیر امید» و «صدف سیبلی» پاکسازی و بهینه سازی شوند.

به گزارش ایلنا از آستارا، صبح امروز جلسه تقدیر از عوامل ستاد ساماندهی سواحل به ریاست فرماندار و با حضور علی پورحسن مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

یونس رنجکش در ابتدای مراسم و در سخنان کوتاهی گفت: اثرات ناشی از برنامه ریزی های مناسب در امسال، موجب افزایش اثرات فرهنگی و کاهش غریق و نجات جان انسان ها شد.

وی تصریح کرد: تعداد جلسات ساماندهی در امسال نسبت به سال قبل دو برابر بود که یکی از ویژگی های آنها میدانی بودنشان بود، یعنی چندین جلسه هم در ساحل برگزار کردیم  و مصوبات آنها را به اجرا گذاشتیم. 

فرماندار آستارا با اشاره به این که 7 کمیته ی مختلف در راه ساماندهی فعالیت داشتند با اشاره به کمیته  نجات غریق گفت: امسال 54 ناجی غریق در طرح های سالم سازی و مناطق پرخطر فعالیت داشتند که موفق به نجات جان 92 غریق شدند و خیلی خوشحالم که اعلام کنم امسال در آستارا هیچ غریقی نداشتیم.

رئیس ستاد ساماندهی ی سواحل در آستارا  با اشاره به برگزاری جشنواره های تابستانی گفت: شرکت نزدیک به صد هزار نفر در 20 جشنواره ی ساحلی نشان از آن دارد که مردم از اینگونه برنامه ها استقبال گسترده ای می کنند و اگر ما در این مسیر، برنامه ریزی های درستی داشته باشیم می توانیم خلاء های اوقات فراغت مسافرین را به نحو احسن پر نماییم.

وی در همین رابطه افزود: تمامی مدیریت های امسال با تکیه بر امکانات شهرستانی صورت گرفت و ما ریالی از استان دریافت نکردیم و همه هزینه ها را شهرستان پرداخت کرد.

فرماندار آستارا در پایان با اشاره به برگزاری همایش ها و جشنواره های مختلف با همکاری همه ارگان های مرتبط گفت: برنامه های ستاد ساماندهی سواحل به پایان نرسیده بلکه از امروز آغاز شده است. وی ادامه داد: شایسته نیست که سواحل شهری مثل آستارا مانند حلبی آباد ها به نظر برسد، باید از همین امروز سواحل «سفیر امید» و «صدف سیبلی» پاکسازی و بهینه سازی شوند و دستگاه هایی همچون اداره ارشاد، گردشگری و شهرداری و دهیاری ها هماهنگ با هم باید به گونه ای عمل کنند که بتوانیم از این سواحل به صورت چهار فصل بهره برداری نماییم.

علی پورحسن مدیر کل امور اجتماعی استانداری گیلان نیز گفت: آستارا از نظر جغرافیایی ، فرهنگی و نیز از نظر انسانی در جایگاهی والا قرار دارد و نگاه ما به این منطقه باید نگاه تحول گرایانه ای باشد.

پورحسن در پایان گفت : امسال در سواحل استان گیلان حدود 1000 غریق توسط 500 نفر ناجی از مرگ نجات یافتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز