خبرگزاری کار ایران

معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور:

روسیه یکی از کشورهای هدف بازار سیب ایران است

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۵۳۲

معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور گفت: باید برای بالا بردن ارزش افزوده محصولات، به فرآوری محصولات با استفاده از انسجام و ظرفیت تمام مجموعه ها بهره ببریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه حسن شیبانی معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستائی کشور در جلسه توسعه صادرات سیب ایران در سالن میزگرد فرهنگسرای جوان ارومیه گفت: نبود استاندارد مناسب در تولید محصول، یکی از دلایل مهم عدم صادرات محصولات کشاورزی است.

وی با انتقاد از از کم توجهی در امر صادرات سیب در کشور گفت:در این چند سال بیشتر نگاه ها به میزان تولید بوده و به بهبود زیرساخت‌ها، صادرات و حلقه‌های بازرگانی کم‌توجهی شده است، باید بر برگزاری میزهای توسعه صادرات ظرفیت بازرگانی سیب را تا حد بسیار بالایی بهبود بخشیم.

این مقام مسئول ضمن بالا بردن کیفیت محصولات ودعوت برای یک کار جمعی در امر صادرات سیب در کشور گفت: باید برای بالا بردن ارزش افزوده محصولات، به فراوری محصولات با استفاده از انسجام و ظرفیت تمام مجموعه ها بهره ببریم،همه باید برای فرآیند مشارکت جمعی در امر صادرات به چشم یک نیاز اساسی برای کشور نگریست.

وی افزود: اتحادیه باغداران بعنوان یکی از تشکل ها باید با احداث مراکز خرید  به بالا بردن چرخه فروش کمک کنند.

باید نگاه ویژه ای به مبحث صادرات سیب شود ، اصلاح تعرفه، و اجرای راه های بهتر صادرات از جمله تهاتر با واردات موز از آن جمله است.

  در بحث صنایع تکمیلی، یکی از راهکارهای مورد توجه، صادرات محصوص با همکاری برند کشور ثالث است که باید در این مورد را مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز