خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی گیلان/ آمادگی 41 اکیپ راهداری برای مقابله با بارش برف سنگین

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۵۲۱

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان از نوسازی 1145 دستگاه وسیله نقلیه عمومی با اعتباری بالغ بر 293 میلیارد ریال در این استان خبر داد.

محمد رضا نازک کار در گفت وگو با خبرنگار ایلنا از رشت، در خصوص میزان آمادگی راهداری گیلان در صورت وقوع بارش برف سنگین در سال جاری اظهار داشت: در صورت تحقق هرگونه بارش برف سنگین در سال‌جاری با توجه به امکانات و ماشین آلات موجود در این اداره کل با مدیریت و برنامه‌ریزی‌های لازمه تنها بر اساس اولویت بندی به ترتیب، آزاد راه‌ها، بزرگراه‌ها، راه‌های اصلی، راه‌های فرعی و راه‌های روستایی اقدام می شود.

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان بیان داشت: در صورت وقوع هر بحرانی از ماشین‌آلات بخش خصوصی و امکانات دهیاری های منطقه نیز جهت بازگشایی راه‌ها استفاده شده و مضافا اکیپ های زمستانی این اداره کل با تعداد41 اکیپ و تعداد 274 دستگاه ماشین سبک و سنگین و نیمه سنگین و 482 نفر پرسنل جهت عملیات برفروبی در حال آماده باش هستند.

نازک کار در خصوص نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل باری استان گیلان اظهار داشت: در راستای توسعه  ناوگان حمل و نقل عمومی از ابتدای اجرای طرح نوسازی در سال 85 با جذب اعتباری بالغ بر 293 میلیارد ریال 1145 دستگاه وسیله نقلیه عمومی شامل 783 دستگاه سواری، 242 دستگاه کامیون، 59 دستگاه مینی‌بوس و 51 دستگاه اتوبوس نوسازی و وارد چرخه حمل و نقل استان گیلان شده است.

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان افزود: همچنین از این میزان اعتبار به تعداد 10 شرکت حمل و نقلی نیز تسهیلات جهت بهسازی و مرمت با اعتبار 23 میلیارد ریال پرداخت شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بخشنامه مربوط به نوسازی ناوگان فرسوده باری توسط ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در تاریخ  25 بهمن سال گذشته ابلاغ شده است اذعان داشت: طبق این بخشنامه تسهیلات اعطایی توسط شرکتهای تامین کننده خودرو به عنوان سرمایه گذار طرح فراهم می شود و مبلغ تسهیلات به میزان 80% قیمت خودرو با نرخ سود مصوب شورای پول اعتبار با باز پرداخت 7 ساله است که از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با پنج شرکت تامین کننده خودرو نیز قرار داد منعقد شده و به مرحله اجرا رسیده است .

وی تصریح کرد: در سال 95 با توجه به اینکه فرایند نوسازی بطور مستقیم از طریق شرکت‌های تامین کننده خودرو صورت می‌گیرد در حوزه کالا آماری از تعداد ثبت نام‌های صورت گرفته برای سالجاری در دسترس نیست.

نازک کار خاطرنشان کرد: طبق پیگیری بعمل آمده از دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری در حال حاضر 2000 پرونده ثبت نامی کشوری در حوزه کالا داریم که در مراحل مختلف تکمیل اسناد و مدارک هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز