خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از رکود بازار مرغ در کهگیلویه بزرگ؛

زندانی‌شدن بیش از 50 درصد مرغداران کهگیلویه‌ای/ بی‌توجهی به مشکلات مرغداری‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۴۵۶

رئیس اتحادیه مرغداران کهگیلویه از زندانی بودن بیش از 50 درصد صاحبان مرغداری های این شهرستان بدلیل بدهکاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از دهدشت، "علی جوشن" در جلسه تنظیم بازار کهگیلویه با اشاره به اینکه مرغداری‌های این شهرستان مشکلات زیادی دارند، اظهار داشت: مسئولان به مشکلات مرغداری‌ها توجه نمی کنند.

وی گفت: بیش از ۵۰ درصد صاحبان مرغداری‌ها در شهرستان کهگیلویه بدهکار و روانه زندان شده اند.

رئیس اتحادیه مرغداران کهگیلویه افزود: باید مسئولان و بخصوص مسولان تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی با کنترل ورودی و خروجی های شهرستان کهگیلویه از تامین مرغ از سوی عاملین از خارج از شهرستان خوداری کنند.

مسئولان به تعهدات خود برای خرید مرغ عمل نمی‌کنند

جوشن، تعداد واحدهای مرغداری شهرستان کهگیلویه را ۳۲ واحد مرغداری عنوان و خاطرنشان کرد: صاحبان این مرغداری‌ها با امید فراوان و با دریافت تسهیلات زیاد با ظرفیت هرکدام ۲۰ تا ۴۰ هزار قطعه در سال‌های گذشته راه اندازی شده است.

وی گفت: این مرغداری ها با حمایت جهاد کشاورزی و دامپزشکی برای تامین گوشت سفید مورد نیاز شهرستان تعهد داده اند اما اکنون صاحبان این مرغداری‌ها می‌گویند که مسئولان به تعهدات خود برای خرید به موقع مرغ تولیدی آنها عمل نمی کنند.

 رئیس اتحادیه مرغداران کهگیلویه افزود: مرغ مورد نیاز مناطق مختلف این شهرستان به وسیله عامیلن توزیع و بصورت شبانه از دیگر استانها وارد می شود.

" فرامز پیام "، صاحب مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای کهگیلویه بزرگ با اشاره به هزینه ۲ میلیارد ریالی در مرغداری گفت: مسئولان هیچ گونه حمایتی از مرغداران انجام نمی دهند.

 وی گفت: ماهیانه بیش از ۱۵۰ میلیون ریال بعنوان اقساط مجبوریم به بانک پرداخت کنیم.

عاملین توزیع از دیگر استان ها مرغ کهگیلویه را تامین می کنند 

پیام افزود: الان بیش از ۱۵ روز است که مرغ تولید کرده اما عاملین توزیع از دیگر استانها مرغ شهرستان را تامین می کنند.

" یاسر پیکر" هم از دیگر مرغداران کهگیلویه بزرگ با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی هیچ گونه برنامه ریزی در زمان جوجه ریزی به موقع مرغداری ها ندارد، اظهارداشت: باید براساس نیاز شهرستان ، مرغداری ها جوجه ریزی کنند.

یکی دیگر از مرغداران ورشکسته کهگیلویه بزرگ نیز با بیان اینکه وزن مرغ های موجود در واحدهای تولیدی مرغ کهگیلویه در حال حاضر به بیش از چهار کیلوگرم رسیده است، تصریح کرد: هزینه هر روز نگهداری آنها زیاد و هر روز باید بیش از ۲۰ میلیون ریال برای خوراک مرغ های هر سالن هزینه کنیم و اکنون که این مرغ ها آماده فروش هستند عاملین حمایت نمی کنند.

تعطیلی تعداد زیادی از واحدهای مرغداری کهگیلویه 

رئیس دامپزشکی کهگیلویه هم دربا اشاره به وجود ۳۲ واحد مرغداری در شهرستان کهگیلویه، گفت: تعداد زیادی از این مرغداری ها به دلیل بدهی تعطیل هستند.

 " کرم الله کیانی"، ظرفیت تولید اسمی مرغداری های شهرستان را ۶۰۰ هزار قطعه در هر دوره برشمرد.

وی تعداد عاملین مرغ کشتار روز شهرستان را شش عامل دانست و گفت:مرغ های تولیدی شهرستان باید تحویل کشتارگاه شود.

رئیس دامپزشکی کهگیلویه گفت: به دلیل نبود کشتارگاه مرغداری های شهرستان متحمل هزینه های زیادی می شوند.

مشکلات مرغداران روز به روز در حال افزایش است 

کیانی افزود: بیش از ۲۰ سال می باشد که در سطح شهرستان مرغ تولید می شود ولی به دلیل نبود کشتارگاه مشکلات آنها روز به روز در حال افزایش است.

 وی احداث یک کشتارگاه صنعتی طیور را نیاز ضروری شهرستان کهگیلویه دانست.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه نیز با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی هیچ گونه تعهدی در راستای برخورد با عاملین تهیه وتوزیع مرغ در خارج از شهرستان ندارد، خاطرنشان کرد: باید زمینه همکاری عاملین کشتار روز و تولید کنندگان شهرستان فراهم شود.

 " سید عمران تقوی" گفت: وقتی قیمت مرغ پایین است عاملین توزیع استقبال می کنند ولی با توجه به افزایش قیمت از دیگر استانها با قیمت پایین تر نیاز شهرستان را تامین می کنند.

 وی افزود: بر اساس قانون باید عاملین توزیع مرغ تولیدی شهرستان را خریداری کنند.

 معاون فرماندار کهگیلویه با اشاره به اینکه فرمانداری به جد پیگیر مشکلات مرغداری ها بوده هم خاطرنشان کرد: عاملین توزیع موظف به خرید مرغ تولیدی شهرستان هستند.

 " اسلام خسروی "گفت: بیشتر تسهیلات دریافتی توسط صاحبان مرغداری های شهرستان در زمینه های دیگر هزینه می شود.

زندانی بودن اغلب مرغداران کهگیلویه 

 وی افزود: بر این اساس تعداد زیادی از مرغداری های شهرستان بدهکار و روانه زندان شده اند.

 معاون فرماندار کهگیلویه اظهارامیدواری کرد مشکلات مرغداری ها با همکاری بانک کشاورزی نیز پیگیری و رفع شود. 

خسروی با اشاره به اینکه تلاش خواهیم کرد تا مرغداران ، ضرر چندانی نکنند، یادآورشد: برای حمایت از تولیدکنندگان تمام سعی و تلاش خود را به کار خواهیم بست تا صنعت مرغداری کهگیلویه همچنان فعال باقی بماند.

 رئیس اتحادیه مرغداران کهگیلویه وبویراحمد مشکلات مرغداری های شهرستان کهگیلویه را ناشی از کم کاری مسئولان دانست و گفت: بر اساس قانون باید جهاد کشاورزی و صنعت و معدن دست دلالان مرغ را کوتاه کنند.

از ورود مرغ به شهرستان جلوگیری شود 

 " صدر الله ضامنی " گفت: برای حمایت از تولید کنندگان باید از ورود مرغ به شهرستان جلوگیری شود.

وی گفت: در صورتی که مسئولان‌حمایت نکنند همچنان مشکلات مرغداری‌های شهرستان کهگیلویه باقی خواهد ماند.

ضامنی تعداد مرغداری های فعال استان را ۱۴۶ مرغداری برشمرد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، کهگیلویه با حدود ۱۳۲هزار نفر جمعیت دارای چهار بخش، چهار شهر و ۱۰ دهستان بوده و دومین شهرستان پرجمعیت کهگیلویه و بویراحمد است.

این شهرستان از شهرستان های گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود که با یاسوج مرکز این استان حدود 200 کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز