خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام احمدزاده خبر داد:

توقیف 15 دفتر غیرقانونی موقوفات خاص در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۳۸۵

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از توقیف 15 دفتر متخلف پیگیری امور مربوط به موقوفات خاص در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام محمد احمدزاده دوشنبه شب در نشست کمیته حل اختلاف مساجد، حسینیه ها و هیات های مذهبی خراسان رضوی در تالار نور مشهد افزود: در خراسان رضوی 2 هزار متولی موقوفه، 6 هزار مسجد با 20 هزار عضو هیات امنا، 254 بقعه متبرکه امامزادگان با یک‌هزار و 500 عضو هیات امنا وجود دارد.

وی بیان کرد: اواخر سال گذشته برای نخستین بار در کشور یگان حفاظت از اراضی موقوفی در استان شکل گرفت که با تلاش این یگان در 6 ماه اول امسال به 30 مورد تغییر کاربری اراضی موقوفی رسیدگی شد. همچنین در 6 ماهه ابتدای امسال با همکاری یگان حفاظت از اراضی موقوفی استان سه میلیون مترمربع اراضی موقوفی متصرف شده به ارزش سه هزار و 500 میلیارد ریال در استان آزادسازی شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: تشکیل کمیته یاوران امر به معروف و نهی از منکر در بقاع متبرکه، راه‌اندازی سامانه جی پی اس در تمام رقبات، سنددار کردن 70 درصد از رقبات موقوفات در استان، انجام فعالیت‌های فرهنگی مختلف با محوریت اصحاب وقف از دیگر اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه در خراسان رضوی بوده است.

وی درباره کمیته حل اختلاف مساجد، حسینیه‌ها و هیات‌های مذهبی خراسان رضوی نیز گفت: این کمیته از زمان تشکیل خود در استان به 48 موضوع رسیدگی کرده که این مسائل توسط اعضای آن به خوبی حل و فصل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز