خبرگزاری کار ایران

صادقی:

منصور غلامی را تنها نگذاریم

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۳۷۰

استاد دانشگاه تهران و رئیس دانشگاه محقق اردبیلی خواستار حمایت از گزینه پیشنهادی وزارت علوم شد.

به گزارش ایلنا، گودرز صادقی در کانال تلگرامی خود نوشت: به دنبال معرفی آقای دکتر منصور غلامی، رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان، به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، موجی از حملات مشکوک به ایشان در رسانه‌های مجازی و توسط برخی تشکل‌های دانشجویی ایجاد و مایه ناراحتی دوستان و همکاران نزدیک ایشان گردید. من در دوره ریاست در دانشگاه‌های ارومیه و محقق اردبیلی با ایشان از طریق مذاکرات و گپ‌های دوستانه در اجلاس روسای دانشگاه‌ها آشنا شده‌ام و جز متانت، روشن‌بینی، دید علمی، اصلاح‌گری، تدین و روشنفکری از ایشان سراغ ندارم. تحصیل در دانشگاه‌های برتر ایرانی و خارجی و سوابق درخشان علمی و پژوهشی از ویژگی های بارز ایشان است.

برخی فعالان عرصه اجتماعی که اشکال اساسی از ایشان سراغ نداشته‌اند، به سراغ سن و سال ایشان رفته‌اند و در حالی که ۶۴ سال از عمر ایشان گذشته است از وی بعنوان پیرمردی ۷۰ ساله یاد میکنند! این در حالی است که این سن و سال در کشورهای پیشرفته میانسالی و اوج پختگی برای قبول مسئولیتهایی در حد ریاست دانشگاه و وزارت شمرده میشود. چه میشود کرد که در ایران عزیز ما، بعنوان یک کشور در حال رشد شرقی، از ۴۰ سالگی باید خود را به مردگی زد و با دنیا و مافیها وداع کرد!

تصور میکنم در حملاتی که به ایشان میشود یک ناجوانمردی آشکار وجود دارد و آن این که فردی مظلوم که خود در معرفی اش به مجلس صاحب نقش نیست به غلط مورد هجوم واقع شده است. ما به رئیس جمهور رای داده ایم و محدودیتهای او را درک میکنیم. این که منت بگذاریم که منتخب ماست پس هر آن چه را که ما تشخیص میدهیم باید عملی کند، نقض حق و حقوق ایشان است. ما او را به عنوان یک شخصیت عاقل پذیرفته ایم و قرار نیست که هر اقدامی را که انجام میدهد مجددا به رفراندوم بگذارد.

ممکن است در دانشگاه همدان مشکلاتی پیش آمده باشد که خارج از محدوده اختیارات دکتر غلامی بوده باشد. در هیات نظارت بر تشکلها، رئیس دانشگاه تنها یک رای دارد. در هیات جذب اعضای هیات علمی، تنها یک رای دارد. در شورای فرهنگی تنها یک رای دارد... و من بعنوان یکی از روسای دانشگاههای دولتی این محدودیت را کاملا درک میکنم.

ایکاش در کنار ناکامیهای احتمالی، چشم های بصیر میدیدند که دانشگاه همدان در فعالیتهای بین المللی خوش درخشیده و با تاسیس واحد بین الملل خود تعداد متنابهی دانشجوی خارجی را جذب کرده و به معنای واقعی امروزه از آن بعنوان یک دانشگاه بین المللی یاد میشود.

برخوردهای تند و خشن که این روزها شاهدش بوده ایم به زعم من حتی اگر از حلقوم اصلاح طلبان برخاسته باشد ریشه در برنامه های جناح مقابل دارد. این که حرکت هایی از استان و دانشگاه محل مسئولیت دکتر غلامی با شدت بیشتر شروع شده نشان دهنده وجود رگه هایی از عدم صداقت در برخی چهره های محلی است.

اگر دکتر غلامی اعتماد نمایندگان مجلس را جلب کند که مطلوب ما خواهد بود و اگر هم چنین نباشد چیزی از شأن ایشان کم نخواهد شد. حمایت روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور (از جمله دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، اصفهان، شیراز، فردوسی مشهد، تربیت مدرس، شهید بهشتی، علم و صنعت، علامه طباطبایی، تربیت معلم و... از آقای دکتر غلامی خبر مسرت بخشی بود. این عزیزان چهره های شاخص علمی و مدیریتی در وزارت علوم هستند و عموما در صحنه های مختلف اجتماعی همراه و همگام مردم و نیروهای اعتدالگرا و اصلاح طلب بوده اند.

من هم به نوبه خود و در جایگاه یک استاد دانشگاه تهران و رئیس دانشگاه محقق اردبیلی انتخاب ایشان را به مصلحت میدانم و از نمایندگان محترم، به ویژه نمایندگان استانهای آذربایجان غربی و اردبیل، استدعا دارم او را در صحن مجلس تنها نگذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز