خبرگزاری کار ایران

محمدعلی نجفی:

بخشی از مهاجرت‌های جوانان ناشی از بیکاری است/ با احدی تعارفی نداریم

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۳۵۹

استاندار البرز گفت: بخشی از مهاجرت‌های جوانان ناشی از بیکاری است و باید امید را برای جوانان فراهم کنیم.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی عصر امروز در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در شرکت تولیدی ایران آوند فر تشکیل شد، با یادآور شدن شرایط کشور در سال‌ 59 افزود: آن برهه در روزهایی که ایران اسلامی با مشکلات عدیده مواجه بود و جنگ تحمیلی هشت ساله که از سوی یک فریب خورده با اندیشه‌های استکباری علیه کشورمان تحمیل شده بود، در شرایطی که خیلی‌ها سودای خروج از کشور را پیدا کردند و ناامیدی سیطره داشت، گروه هایی وارد میدان شدند که چرخ تولید کشور را به شتاب درآوردند.

وی با تشریح شرایط حساس دوران هشت سال دفاع مقدس در کشور و نیازهای داخلی، افزود: آن سال‌ها شاهد آن بودیم که عده‌ای در سنگر دفاع از کیان کشور خدمت می‌کردند و گروهی دیگر نیز سنگر تولید را به دست گرفتند تا برای تامین کالاهای داخلی مورد نیاز صف تشکیل نشود. آن دوران تولید شرایط سختی داشت اما پویایی تولیدگران ما متوقف نشد و امروز به خودکفایی داخلی هم رسیده‌ایم.

استاندار البرز با اشاره به تنگناهایی که فرا روی تولیدکنندگان وجود دارد، گفت: امروز ما در مقابل سه میلیون و اندی بیکار که سال‌ها با رنج و مشقت فارغ التحصیل شده اند، مسئول هستیم.

وی با اشاره به اشتغالزایی این واحد تولیدی تصریح کرد: در این شرکت بیش از هزار و 200 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی و نیروی انسانی متخصص در حال تلاش برای تولید کشور هستند و این حرکتی ارزشمند است. امکانات خوبی در حوزه تجهیزات دانش بنیان در استان وجود دارد که پتانسیل خوبی است و باید از آن بهره مند شویم.

استاندار البرز با تاکید بر حمایت از اندیشه‌های بلند در حوزه تولید و اشتغال ادامه داد: تمام تنگناهای نظام تولیدی با جدیت، باید همت و تلاش برداشته شود و باید به تولید کمک کنیم تا به اشتغال دست یابیم.

استاندار البرز با اشاره به ارتباط آمار مهاجرت جوانان به خارج از مرزها، تصریح کرد: بخشی از مهاجرت‌های جوانان نیز ناشی از بیکاری است و ما باید امید را برای جوانان فراهم کنیم.

نجفی با تاکید بر اینکه برای حمایت از تولید با احدی تعارفی نداریم، تاکید کرد: برای حمایت از تولید و رفع موانع آن باید رسا فریاد بزنیم.

استاندار البرز با اشاره به اینکه این واحد از مراکز نمونه در کشور است، گفت: سال‌هایی که راهبرد اقتصاد مقاومتی دغدغه بزرگ کشور است باید به‌دور از شعار دادن دغدغه‌ها را درک و لمس کنیم و برای رفع موانع تلاش کنیم.

وی با تاکید بر پیگیری مطالبات تولیدی استان، افزود: با جدیت برنامه‌های حمایت از تولید مورد پیگیری قرار گیرد.

استاندار البرز همچنین نقش اتاق بازرگانی را نیز در تحقق اهداف اشتغالزایی مهم خواند و گفت: انتظار ما از اتاق بازرگانی بسیار زیاد است و باید حضور پارلمان بخش خصوصی نیز بیش از پیش نمایان باشد.

وی بیان کرد: فرصتی که امروز برای حمایت از تولید باید داشته باشیم همیشگی نیست، صادقانه عمل کنیم تا خداوند نیز در ادامه راه ما را کمک کند.

جلوگیری از قاچاق محصولات بهداشتی- آرایشی، بیمه و مالیات، نگاه با دید ارفاق به سرمایه‌گذار در استان، عمده دغدغه طرح شده از سوی این شرکت تولیدی دارویی بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز