خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی اردبیل:

گشت نظارتی روزانه از آثار تاریخی اردبیل انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۲۳۳

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: به منظور صیانت از مواریث باستانی و تاریخی استان، روزانه گشت های نظارتی انجام می شود.

به گزارش ایلنا، علی اصلانزاده با اعلام این خبر تصریح کرد: یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور و به تبعیت از آن استان اردبیل از سال 84 فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: به منظور صیانت و پاسداری از میراث فرهنگی نیروهایی در استان شامل سرباز وظیفه و کادر اداری فعالیت داشته و روزانه گشت های نظارتی از آثار تاریخی اردبیل انجام می دهند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: علاوه بر این به صورت هفتگی گشت های تلفیقی نیز با مشارکت سایر دستگاه های متولی انجام می شود.

اصلانزاده با بیان به اینکه 870 اثر ثبت ملی و بیش از دو هزار اثر تاریخی در این استان شناسایی شده است، تاکید کرد: یگان حفاظت در تمامی شهرستان های 10 گانه استان اردبیل فعال است.

وی گفت: علاوه بر نظارت بر آثار تاریخی یگان حفاظت، صیانت از موزه‌های تاریخی به ویژه در شهرهای مشگین شهر، نیر، نمین و اردبیل را نیز بر عهده دارد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی‌استان تاکید کرد: به دلیل تعدد آثار تاریخی و محدودیت امکانات میراث‌فرهنگی،ضروری است عموم مردم در برخورد با افراد سودجو و متجاوزین مواریث فرهنگی مشارکت داشته باشند.

اصلانزاده تاکید کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد تخلف از جمله حفاری غیرمجاز با شماره ستاد مرکزی یگان حفاظت 04533246918 و یا دفاتر شهرستانی تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز