خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه روانشناسان از دایر شدن خانه روانشناسان دراستان‌ها خبر دا‌د؛

هزینه‌ سلامت روان افراد، فقط 3درصد/ دانشگاهها در مهارت‌آموزی دانشجویان موفق عمل نکردند/ تاسیس خانه روانشناسان در زنجان

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۷۲۸

رئیس خانه روانشناسان و مشاوران ایران گفت: خانه روانشناسان در همه استان‌ها با هدف ظرفیت‌سازی مطلوب در این بخش ایجاد می‌شود.

به گزارش  خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد ابراهیم مداحی، امروز یکشنبه در همایش مشاوران با موضوع بهداشت روان و مدرسه کارآمد اظهار کرد: هدف از بعثت انبیا در طول تاریخ تعالی است.

مداحی، با اشاره به اینکه در رابطه با سلامت افراد ابعاد مختلفی وجود دارد، گفت: سلامت فیزیکی، سلامت اجتماعی، سلامت روانی و سلامت معنویت انواع سلامت‌ها است و  ایجاد و ظهور ادیان جدید خود تلاشی برای پاسخی به این سلامت است.

رئیس خانه روانشناسان و مشاوران ایران با اشاره به تعریف سبک زندگی، ادامه داد: فاصله بین زندگی افراد با فرهنگ، سبک زندگی نام می‌گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه امروزه افسردگی سرماخوردگی روانشناسی است، بیان کرد: نباید به افراد دارای مشکلات روانی به دید یک بیمار نگاه شود، بلکه این افراد نیازمند اصلاح سبک زندگی هستند.

رئیس خانه روانشناسان و مشاوران ایران در بخشی از سخنان خود، با بیان اینکه 97 درصد بودجه سلامت در کشور صرف بیماری‌های فیزیکی می‌شود، عنوان کرد: تنها 3 درصد از هزینه‌های سلامت صرف روان افراد می‌شود، در حالی که براساس آمار 60 درصد بیماری‌های جسمی ریشه در روان افراد دارد.

مداحی با بیان اینکه باید در حوزه روان ظرفیت‌سازی اتفاق بیفتد، ادامه داد: برای نمونه امروز آموزش و پرورش با 13 میلیون جمعیت دانش‌آموزی و 3 میلیون جمعیت فرهنگیان، یک ظرفیت 35 میلیون نفری در کشور دارد.

 این مسئول کشوری ، با اشاره به تاسیس خانه روانشناسان در استان‌ها بیان کرد: این خانه در استان زنجان تاسیس شده و به زودی در سایر استان‌های باقی مانده کشور نیز، کار خود را آغاز می‌کند.

رئیس خانه روانشناسان و مشاوران ایران تاکید کرد: خانه روانشناسان خود ظرفیت خوبی است، تا مشاوران فعالیت خود را نظام‌مند کنند.

مداحی در پایان سخنان خود، با بیان اینکه دانشگاه‌های کشور نیز در آموزش افراد ناموفق عمل کرده است، بیان کرد: دانشگاه‌ها باید فرآیند آموزش، پژوهش و مهارت‌آموزی را به افراد ارائه دهند در حالی که این فرآیندها ناقص ارائه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز