خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان خواستار شد

روز شیخ‌ شهاب‌الدین سهروردی را به تقویم کشور برگردانید

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۷۰۵

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: شورای فرهنگ عمومی استان زنجان در واکنش به حذف روز شیخ شهاب‌الدین سهروردی از تقویم رسمی کشور، خواستار بازگرداندن آن به تقویم کشور شد.

به گزارش از ایلنا زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، ناصر مقدم با اشاره به محتوای جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اشاره و اظهار کرد: در این جلسه گزارشی از روند حذف شدن روز شیخ شهاب‌الدین سهروردی در سال ٩٠ از تقویم رسمی کشور ارائه شد که بر اساس آن، در این سال ۵٠ مناسبت از جمله روز سهروردی از تقویم حذف شده و به ضمایم تقویم منتقل شد.

 وی ادامه داد: بعد از بحث و بررسی توسط اعضای شورای فرهنگ عمومی در این خصوص، تصمیم بر آن شد با ارسال نامه‌ای به شورای فرهنگ عمومی کشور، درخواست بازگشت این روز به تقویم رسمی کشور مطرح شود.

مقدم با اشاره به اینکه ضمایم تقویم را دانشگاه تهران منتشر می‌کند و بسیاری از مردم عادی به آن دسترسی ندارند، تاکید کرد: تا به امروز کسی متوجه حذف این نام‌گذاری از تقویم رسمی کشور نشده و ظاهرا فرقی بین تقویم و ضایم آن قائل نبودند تا اینکه یکی از اهالی فرهنگ استان این موضوع را مطرح کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، شیخ اشراق را یکی از مفاخر استان دانسته و افزود: کسانی که با فلسفه آشنایی دارند، نظرات این شخصیت بزرگ را به خوبی می‌شناسند، در طی ۵ سال گذشته باید درخواست بازگشت این نام‌گذاری به تقویم رسمی کشور مطرح می‌شد ولی ظاهرا کسی متوجه این موضوع نشده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز