خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر بوشهر مطرح کرد:

نگرانی از وضعیت دفن زباله‌ها در بوشهر/ 80 درصد زباله‌ها سنتی دفع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۱۶۴

عضو شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: وضعیت دفن زباله‌ها در این شهر نگران کننده است و 80 درصد زباله‌ها به صورت سنتی دفع می‌شود.

به گزارش ایلنا، اکبر توسلی اظهار داشت: در شهر بوشهر روزانه 170 تن زباله تولید و برای جمع‌آوری آنها ماهانه یک میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه می‌شود، اما مدیریت شهری هیچ برنامه‌ای برای تفکیک، بازیافت و سودآوری از طلای کثیف ندارد.

توسلی با بیان این که وضعیت سایت دفن و انتقال زباله شهر بوشهر شرایط مبهمی دارد، ادامه داد: برگزاری مزایده موقت و جذب شرکت‌هایی که فقط بازیافت تفکیکی انجام می‌دهند و مواد پلاستیکی را تفکیک می‎کنند و می‌فروشند، کار صحیحی نیست.
 
وی همچنین با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ساماندهی سایت انتقال زباله بوشهر گفت: در زمان شورای چهارم زمینی به این منظور در کنار مرکز سوخت سی ان جی تهیه و دیوارکشی شد که اکنون به حال خود رها شده است .
 
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر همچنین بیان کرد: بر اساس قانون، پسماند تولید شده در شهرهای ساحلی و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت باید تا پایان برنامه پنجم توسعه با روش‌های نوین و فناوری‌های جدید، سامان دهی شود.
 
وی به هزینه‌های سنگین جمع‌آوری و دفن پسماند هم اشاره کرد و به دلیل این که بخشی از این هزینه‌ها از جیبِ شهروندان تامین می‌شود، از مردم خواست جداسازی زباله‌ها یا همان تفکیک از مبدا را مدنظر قرار بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز