خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان و مردم؛

سد ماشکید سفلی در سراون کلنگ‌زنی شد

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۹۱۳

عملیات ساخت سد ماشکید سفلی با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای، فرماندار، مسئولان استانی و مردم محلی امروز در سراوان آغاز شد.

به گزارش ایلنا، استاندار سیستان و بلوچستان در این آیین اظهار داشت: اولویت سیاستگذاری‌های دولت یازدهم در حوزه آب و محیط زیست بوده است .

علی اوسط هاشمی افزود:امروز با آغاز عملیات اجرایی ساخت سد ماشکید سفلی آرزوی دیرینه مردم این منطقه برآورده شد.

 هاشمی با بیان اینکه بودجه ساخت این سد از محل صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده، افزود: دولت تدبیر و امید تاکنون 9 هزار میلیارد تومان به اندازه بودجه سه استان در سراوان هزینه کرده است.

وی افزود: امروز اراده دولت سبب شده کمتر از یک‌سال از حضور دکتر نوبخت در سراوان 2 تقاضای مهم مردم این شهرستان در بهبود وضعیت جاده‌های بم پشت و ساخت سد ماشکید سفلی محقق شود. حضور نوبخت در سراوان حاصل اراده و خواست مردم بود و وقتی از نزدیک محرومیت منطقه را مشاهده کرد به واقعیت‌ها پی برد.

استاندار سیستان و بلوچستان درباره ارتقای دهستان کوهک و اسفندک به بخش گفت: این امر برای بررسی به هیات دولت ارجاع شده است.

هاشمی اظهار داشت: تقسیمات کشوری در گذشته به رانت سیاسی تبدیل شده بود که دولت تدبیر و امید جلوی آن را گرفت. به‌زودی کوهک و اسفندک به بخش؛ بمپور و سرباز نیز به شهرستان ارتقا پیدا خواهند کرد.

وی بیان کرد: به همت دولت تدبیر و امید به‌جای معبر مرزی پنج بازارچه در سیستان و بلوچستان برای استفاده مرزنشینان ایجاد شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان در پایان با بیان اینکه در سراوان 2 بازارچه آسکان در بخش بم پشت و کله‌گان در بخش جالق مصوب شده، خاطر نشان کرد: مرزنشینان تا شعاع 50 کیلومتر می‌توانند از مزایای مبادله مرزی و تجارت بهره مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز