خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش و پرورش بوشهر خبرداد:

تحصیل رایگان بیش از 6 هزار دانش‌آموز افغان در استان بوشهر

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۴۰۹

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش بوشهر گفت: 6 هزار و 43 نفر از دانش آموزان افغان در 479 مدرسه این استان به صورت رایگان مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش ایلنا، محمود قاسمی اظهار داشت: از این تعداد، سه هزار و 414 نفر پسر و 2هزار و 629 نفر دختر هستند.

قاسمی افزود: چهارهزار و 642 نفر از این دانش آموزان در مقطع ابتدایی، هزار و 55 نفر در مقطع متوسطه اول، 315 نفر در متوسطه دوم، 24نفر در مدرسه استثنایی و هفت نفر در پیش دبستانی آموزش می‌بینند.
 
به گفته معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، شهرستان بوشهر با هزار و 626 نفر و دشتستان با هزار و 459 نفر بیشترین تعداد دانش آموزان افغان را دارند و شهرستان دیلم نیز با 14 نفر کمترین دانش آموز افغان را به خود اختصاص داده است.
 
وی افزود: در زمان حاضر همه دانش آموزان افغان در کنار دانش آموزان ایرانی درمدرسه‌های استان مشغول به تحصیل هستند و همه قوانینی که برای دانش آموزان ایرانی اعمال می‌شود برای آنها نیز قابل اجرا و معتبر است.
 
قاسمی ادامه داد: آن دسته از اتباع افغان که گذرنامه و ویزای ایرانی دارند مجاز به سکونت درهرنقطه‌ای از استان هستند و فرزندان آنها مشکلی برای تحصیل ندارند اما اتباعی که دارای انواع کارت‌های آمایش و تابع اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی هستند، سکونت آنان در شهرستان‌های گناوه و دیلم ممنوع است.
 
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: برای برطرف کردن مشکل تحصیل فرزندان این افراد اولین منطقه آزاد و نزدیک به این شهرستان‌ها که شامل بخش شبانکاره می‌شود برای پذیرش این دانش آموزان مهیا شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز