خبرگزاری کار ایران

تیزهوش کهگیلویه و بویراحمد‌ی با معلولیتی عجیب / خیرین برای درمان "علیرضا" کمک کنند + تصاویر

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۲۶۷

یک ‌دانش آموز ناشنوای پایه اول ابتدایی مدرسه استثنایی در شهرستان بهمئی در کهگیلویه و بویراحمد با داشتن معلولیت علاقه فراوانی به کلاس درس و مدرسه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یاسوج، این دانش آموز معلول ضمن هوش سرشاری که دارد با مشکلات زیادی روبرو است.

 مهم‌ترین مشکل علیرضا چکی ، ناشنوای مطلق و تیزهوش بهمئی  عمل بلعیدن   است کهباعث می شود تا او نتواند مزه  غذاهای سفت و نیمه سفت را بچشد. این دانش‌آموز تنها قادر است غذاهای آبکی  بخورد.

یکی دیگر از مشکلات این دانش آموز معلول در نیامدن دندانهای شیری او است که باید طبق نظر دکتر لثه های او جراحی شده ، تا دندان‌های جدید جایگزین آن شوند زیرا به گفته پزشکان فک علیرضا نیز دچار مشکل است.

وی از لحاظ بینایی نیز مشکل دارد، طبق نظر پزشک،چشم  او به سمت تاری دید می رود که هر چه زودتر باید جراحی شوند.

پدر علی‌رضا به ایلنا در این باره گفت: شغل ام دامداری است  و توان هزینه‌های درمان را ندارم و از لحاظ اقتصادی نیز در مضیقه هستم.هزینه‌های درمان فرزندم بسیار بالاست و تاکنون هزینه‌های زیادی برای درمان فرزندم خرج کردم و هم اکنون توانایی ادامه درمان فرزندم را ندارم.

پدر این معلول از خیرین حوزه سلامت خواست برای درمان پسرش با وی همکاری کنند .

" سیروس بزمی " معلم این دانش آموز نیز در این باره گفت: با استعدادی که در این دانش آموز سراغ دارم می‌تواند در زمینه درس و زندگی پیشرفت داشته باشد اما با توجه به مشکلاتی که دارد روند کار هم برای من و هم برای دانش آموز سخت شده‌است .

معلم این دانش آموز معلول ادامه داد: علی رضا توانایی‌های زیادی دارد از جمله با هر دو دست می نویسد به طوری که مهارت زیاد وی در هر دو دست  باعث شده تا تشخیص دست غالب او سخت باشد. از طرف دیگر علاقه به درس بسیار زیاد است که این علاقه به درس دلگرمی معلم را برای ادامه کار  دو چندان می کند.

شهرستان بهمئی از شهرستان‌های گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب است که با یاسوج مرکز این استان حدود 300 کیلومتر فاصله دارد./

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز