خبرگزاری کار ایران

به مناسبت ایام اربعین صورت می‌گیرد

استقرار 9 هزار کادر پزشکی در مرزهای چهارگانه کشور

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۱۶۹

رئیس اورژانس کشور گفت: بیش از 9 هزار کادر پزشکی در ایام اربعین حسینی در مرزهای چهارگانه مهران ، خسروی ، چزابه و شلمچه برای خدمات رسانی به زائران مستقر می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیرحسین کولیوند امروز چهارشنبه در نشست هماهنگی برنامه‌های کمیته پزشکی اربعین در مرز مهران اظهار کرد: 6 هزار نفر از این تعداد پیراپزشک ، سه هزار نفر پزشک عمومی و 420 نفر نیز پزشکان متخصص هستند.

وی افزود: 500 دستگاه آمبولانس نیز در ایام منتهی به اربعین 96 و پس از بازگشت زائران در این مرزها مستقر می‌شود و با توجه به اینکه بیشتر زائران مرز مهران را برای عزیمت و بازگشت انتخاب می‌کنند در مسیر ایلام به مهران هر 15 کیلومتر یک آمبولانس و از شهر مهران تا پایانه مرزی نیز هر سه کیلومتر یک امبولانس استقرار می یابد.

رئیس اورژانش کشور تاکید کرد: به منظور سرعت بخشی به رسیدگی به حادثه دیدگان ، مصدومان و بیماران احتمالی در هر مرز بین یک تا 2 بالگرد مستقر می شود.

کولیوند یادآور شد: 2 بیمارستان صحرایی 30 تختخوابی متعلق به ارتش جمهوری اسلامی برای آمادگی در برابر حملات تروریستی ، بیوشیمیایی ، هسته‌ای و بیولوژیک در مرزهای چزابه و شلمچه استقرار پیدا می‌کنند تا در صورت لزوم به حادثه دیدگان امدادرسانی کنند.

وی همچنین از راه‌اندازی درمانگاه‌های سرپایی در این مرزها خبر داد و اضافه کرد: در این مراکز پزشک قلب یا پزشک عمومی به همراه کادر درمانی حضور دارند تا به بیماران خدمات ارائه دهند.

رئیس اورژانس کشور نبود مسیر ویژه برای حمل و نقل بیماران و مصدومان را از مشکلات جدی در ایام اربعین ذکر کرد و همین عامل باعث می‌شود برای انتقال کسانی‌که با تهدید جانی روبرو هستند، از بالگرد استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز