خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

فردی بنیان‌گذار هسته‌های جوانان هنرمند انقلابی بود

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۸۷۷

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: امیرحسین فردی بنیان‌گذار هسته‌های جوانان هنرمند انقلابی بود.

به گزارش ایلنا، گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، در مراسم نکوداشت امیرحسین فردی در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه بهتر است بزرگان و مفاخر ما قبل از فوت تجلیل شوند تا گمنام نمانند، افزود: امیرحسین فردی زندگی توام با رنج را از کودکی آغاز کرد. 

وی با بیان اینکه امیرحسین‌فردی به ادبیات پایداری پرداخت کرد، افزود: فعالیت‌های فاخر وی باعث برانگیختن توجه مقام معظم رهبری نیز شد.
 
صادقی با بیان اینکه امیرحسین فردی یک هنرمند مومن و سختکوش در عرصه فعالیت‌های ادبی دوران انقلاب بود، تصریح کرد: همچنین فردی بنیان‌گذار هسته‌های جوانان هنرمند انقلابی و در شمار افرادی بود که نهال پر طراوت هنر انقلاب را در برابر دشمنان نگهداری و به شکوفایی و باروری رساندند. 

حسین شایقی رئیس بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل نیز با بیان اینکه هویت هر کشوری مدیون نخبگان و مشاهیر آن است، افزود: در همین راستا هویت کشور ما نیز مدیون بزرگانی همچون امیر حسین فردی است. 

وی با بیان اینکه فعالیت های مرحوم امیرحسین فردی از اولین روزهای انقلاب آغاز شد، ادامه داد: همجنین در آبان 58 به حوزه اندیشه و هنر اسلامی پیوست و ادبیات داستانی در حوزه را با همراهی جمعی از نویسندگان و هنرمندان پایه‌گذاری کرد. 

شایقی تصریح کرد: مرحوم فردی پایه‌گذارترین فرد در تشکیل انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و انجمن قلم ایران بود. 

مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری نیز  با بیان اینکه ما در زندگی دارای دو نوع معلم هستیم، افزود: یکی از این معلم‌ها معلمی است که در مدارس حضور دارد و دومی مولف کتابی است که آنرا می‌خوانیم.

وی با بیان اینکه امیرحسین فردی این دو ویژگی را به صورت همزمان داشت، گفت: باید توجه داشته باشیک که کتاب نیز نقش معلم را برای ما به خوبی ایفا می‌کند.

سرهنگی با بیان اینکه امیرحسین فردی‌های بسیاری در اطراف ما وجود دارد که باید قدرشان را بدانیم، افزود: آثار زنده‌یاد فردی در وجود ما زنده است.

مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری با تاکید بر اینکه روحیه داستان‌نویسی امیرحسین فردی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: در حال حاضر در کشور نیازمند افرادی با روحیه امیرحسین فردی هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز