خبرگزاری کار ایران

یک مقام صنفی کارگری :

دولت و مجلس رکود مسکن را بشکند/ ادامه رکود بازارکار کارگران ساختمانی

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۷۵۴

یک مقام صنفی کارگران ساختمانی می‌گوید جلوگیری از بیکاری کارگران ساختمانی رونق بازار مسکن و ساخت و ساز را می‌خواهد از این رو از دولتمردان خواست برای رونق بازار ساخت وساز تدابیری اتخاذ کنند.

 «عباس شیری » سخنگوی کارگران ساختمانی شهرستان قم با اعلام اینکه «در چند سال اخیر شاهد رکود شدیدی در صنعت ساختمان بودیم» به ایلنا گفت: وقتی رکود در بازار مسکن و ساخت و ساز ایجاد شود، بسیاری از کارگران ساختمانی بیکار شده و شب‌ها با دست خالی به سوی خانه حرکت می‌کنند ؛ از این رو  باید رکود بازار مسکن شکسته شود.

او با بیان اینکه  این رکود بازار کار کارگران ساختمانی از چندین سال قبل آغاز شده و بعد آن اکثریت کارگران ساختمانی بیکار و سرگردانند افزود:کارگرانی که هم اکنون  مشغول کار ساختمانی‌اند با  نرخ پایین یعنی پایین‌تر از نرخ سالهای قبل کار می کنند.

وی ادامه داد:سکوت نمایندگان مجلس و دولت مردان در قبال این اجحاف‌ها، تاسف‌بار است، آن هم در حالی که خیلی از این نمایندگان  و دولت مردان ادعا می‌کنند که از جنس کارگران هستند.

این فعال صنفی کارگران ساختمانی در ادامه درباره سهمیه بیمه کارگران ساختمانی گفت: ناعادلانه‌ترین طرح ممکن، همین طرح سهمیه بندی بیمه کارگران ساختمانی است. باید گفت بیمه کارگران ساختمانی یکی از بی‌ارزش‌ترین بیمه‌های در حال اجراست و مسئولان به جای اینکه نواقص بیمه کارگران ساختمانی را اصلاح کنند، هر روز قصد تخریب دارند.

شیری در بخش دیگری از سخنان خود به نواقص طرح بازنشستگی کارگران ساختمانی اشاره کرد و گفت: کارگران ساختمانی با ۳۵ سال سابقه بیمه و ۷۰ سال سن بازنشست می‌شوند و این عین بی‌عدالتی است چرا که در شرایط کار سخت و مشکلات، چگونه کارگران ساختمانی می‌توانند ۳۵ سال کار کنند و بیمه بپردازند. تجربه نشان داده که معمولا این پرداخت بیمه و بازنشستگی به کار خود بیمه شونده نمی‌آید و بدیهی است که این روند ناعادلانه بایستی تغییر کند.

سخنگوی کارگران ساختمانی شهرستان قم در خاتمه تصریح کرد: در سال‌های اخیر سطح زندگی ما کارگران ساختمانی به شدت پایین آمده و شرم آور است که نه در دولت و نه در مجلس، هیچ کس به فکر ما نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز